Diagnoza potrzeb szkoleniowych 2.5-DIAGSZKOL
Zagadnienia poruszane podczas wykładu:
1. Czym warsztaty psychologiczne, szkolenia, treningi i kto może je prowadzić
2. Charakterystyka grupy docelowej a diagnoza potrzeb szkoleniowych
3. Jak opracować wskaźniki do oceny potrzeb szkoleniowych
4. Analiza teoretyczna dostępnej literatury (badania, narzędzia, bazy danych)
5. Metody ilościowe w ewaluacji szkoleń
6. Metody jakościowe w ewaluacji szkoleń
7. Etyczne zagadnienia związane ze szkoleniami
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Mieszany: realizowany zdalnie i w sali
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
Symbol Efekty kształcenia dla kierunku studiów psychologia.
Odniesienie do PRK
WIEDZA
K_W07 Posiada rozszerzoną wiedzę o wpływie na rzeczywistość społeczną i kultu-rową oraz jej odbiorze, w aspekcie mechanizmów psychologicznych.
P7S_WG
UMIEJĘTNOŚCI
K_U06 Posiada umiejętności potrzebne do przeprowadzenia rozmowy psycholo-gicznej i psychologicznej pracy z grupą a także kierowania nią;
P7S_UO
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_K01 jest gotowy do realizowania zadań zawodowych; wykazuje aktywność, po-dejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie psychologii; angażuje się we współpracę;
P7S_KO
Efekty kształcenia Sposoby weryfikacji Odniesienie do kierunkowych efektów
kształcenia
Efekty kształcenia
Wiedza
w wyniku przeprowadzonych zajęć student powi-nien być w stanie:
zna i definiuje terminologię i pojęcia używane w definiowaniu własnych emocji, procesów psy-chicznych
• dyskusja, zadania domowe K_W07
Umiejętności
w wyniku przeprowadzonych zajęć student powi-nien potrafić/mieć umiejętność:
nazywania, wyrażania i komunikowania emocji, formułowania komunikatów interpersonalnych • praktyczne zadania pod-czas zajęć K_U06
Kompetencje społeczne
w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje:
potrafi w praktyce korzystać z umiejętności spo-łecznych
• ocena realizacji zadań prak-tycznych podczas zajęć K_K01
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia*:
• Zaliczenie z oceną
•
*Obecność na zajęciach nie stanowi potwierdzenia uzyskania żadnego efektu kształcenia.
B. Formy zaliczenia:
• Oddanie w terminie pracy zaliczeniowej polegającej na wykonaniu w grupie diagnozy potrzeb szkoleniowych i opisanie pracy w raporcie.
• Prezentacja cząstkowych efektów
• Aktywność na zajęciach
• Praca w podgrupach
C. Podstawowe kryteria:
• Aktywność na zajęciach, praca w zespole.
• Wykonanie pracy zaliczeniowej poświęconej diagnozie potrzeb szkoleniowych konkretnej grupy docelowej.
• Studenci posługują się metodami ilościowymi, jakościowymi, przeglądem teoretycznym bądź mieszanymi. Raport opracowany jest wg standardów APA.
• Prawidłowo posługują się metodami badawczymi
• Odpowiednio interpretują wnioski z badań / przeglądu literatury.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Cenin, M. (1993). Trening psychologiczny: analiza efektywności w trudnych sytuacjach zadaniowych (No. 1498). Wydawn. Uniwersytetu Wrocławskiego.
Jedliński, K. (2008). Trening interpersonalny. Virtualo.
Zaborowski, Z. (1997). Trening interpersonalny: podstawy teoretyczne: procesy, techniki. Wydaw. Naukowe" Scholar".
Mellibruda, J. (1988). Program treningu interpersonalnego dla nauczycieli. Instytut Kształcenia Nauczycieli, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: