Grupy i procesy grupowe w trakcie szkoleń 2.5-GRPROCES
Przedmiot będzie obejmował następujące treści programowe:
Charakterystyka grupy szkoleniowej.
Specyfika pracy z grupą szkoleniową.
Korzyści oraz czynniki ograniczające prace w grupie.
Fazy rozwoju grupy ( dynamika grupy)
Praca z trudną grupą szkoleniową.
Proces grupowy
Proces grupowy – self experience
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Poziom studiów
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA: Student zna i rozumie istotę osobowości człowieka jako podmiotu trakcie szkoleń i posiada pogłębioną wiedze o procesach grupowych;
UMIEJĘTNOŚCI: Potraf planować dalszy rozwój/ ścieżki kariery w perspektywie zawodowej i społecznej;
Kryteria oceniania
Wykład
Warsztat
Analiza przypadku
Self experience
Zaliczenie:
Esej obejmujący zagadnienia merytoryczne oraz opis doświadczeń w związku z procesem grupowym doświadczonym w trakcie warsztatów.
Literatura
Brown, R. (2006). Procesy grupowe. Dynamika wewnątrz i międzygrupowa, GWP, Gdańsk.
Kozak, A. (2014). Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Onepress , Gliwice.
Łaguna, M. (2008). Szkolenia. Jak je prowadzić, by... GWP, Gdańsk
Jarmuż, S., Witkowski, T. (2004). Podręcznik trenera. Biblioteka Moderatora, Wrocław.
Trój, M. (2016). Praca z grupą szkoleniową. Wszystko, co powinien wiedzieć trener, aby osiągnąć sukces. GWP, Gdańsk.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: