Grupy i procesy grupowe w trakcie szkoleń 2.5-GRPROCES-Z
Przedmiot będzie obejmował następujące treści programowe:
1. Charakterystyka grupy szkoleniowej.
2. Specyfika pracy z grupą szkoleniową.
3. Korzyści oraz czynniki ograniczające prace w grupie.
4. Fazy rozwoju grupy ( dynamika grupy)
5. Praca z trudną grupą szkoleniową.
6. Proces grupowy - najważniejsze teorie
7. Proces grupowy – self experience
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
Student zna i rozumie istotę osobowości człowieka jako podmiotu trakcie szkoleń i posiada pogłębioną wiedze o procesach grupowych;
zna i rozumie czym są procesy grupowe i potrafi je scharakteryzować i wyjaśnić ich przyczynę;
zna i rozumie podstawowe pojęcia mikroscjologii
UMIEJĘTNOŚCI:
student/ka potrafi analizować procesy grupowe, w tym
komunikacyjne i władzy
student/ka potrafi wykorzystać teorię do analizy małych grup społecznych, w tym szczególnie szkoleniowych
KOMPETENCJE:
Student jest gotów podejmować działania, pracować w grupach, organizować pracę grup, przywodzić grupom
Potrafi planować dalszy rozwój/ ścieżki kariery w perspektywie zawodowej i społecznej;
Kryteria oceniania
Wykład
Prezentacja multimedialna
Dyskusja
Gry szkoleniowe
Elementy treningu interpersonalnego
Praca zespołowa
Self experience
Zaliczenie:
Esej obejmujący zagadnienia merytoryczne oraz opis doświadczeń w związku z procesem grupowym doświadczonym w trakcie warsztatów.
Nieobecności na zajęciach wymagają wykonania dodatkowego ćwicze-nia zaliczeniowego celem uzupełnienie materiału.
W ramach zajęć ćwiczeniowych można zdobyć 60 punktów, z czego do zaliczenia koniecznych jest minimum 31.
Punktacja do oceny z ćwiczeń:
31-36 -dst
37-42 - dst plus
43-48 - db
49-54 - db plus
55-60 - bdb
Literatura
Brown, R. (2006). Procesy grupowe. Dynamika wewnątrz i międzygrupowa, GWP, Gdańsk.
Kozak, A. (2014). Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Onepress , Gliwice.
Łaguna, M. (2008). Szkolenia. Jak je prowadzić, by... GWP, Gdańsk
Jarmuż, S., Witkowski, T. (2004). Podręcznik trenera. Biblioteka Moderatora, Wrocław.
Trój, M. (2016). Praca z grupą szkoleniową. Wszystko, co powinien wiedzieć trener, aby osiągnąć sukces. GWP, Gdańsk.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: