Metodologia badań psychologicznych I 2.5-METBADPS1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Rodzaj przedmiotu
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o charakterze, źródłach i miejscu psychologii w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i
metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk;
ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej psychologii (zna główne szkoły, orientacje
badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych);
UMIEJĘTNOŚCI
posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań psychologicznych, formułuje i rozwiązuje problemy
badawcze, dobiera adekwatne metody i techniki oraz konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań,
wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny psychologii;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
jest gotowy do realizowania zadań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu
indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie psychologii; angażuje się we współpracę;
jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i
formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą;
Kryteria oceniania
Wykład: sprawdzian wiedzy na koniec semestru Konwersatoria: ocena końcowa jest wystawiana na podstawie 1) wykonania pracy zali-czeniowej, którą jest poprawne postawienie hipotez w oparciu o wybra-ną teorię średniego zasięgu 2) prezentacji pracy zaliczeniowej (ustnej) 3) opcjonalnie: ocen cząstkowych z realizacji dodatkowych zadań Laboratoria: Sprawdzian wiedzy praktycznej C. Podstawowe kryteria - poprawność merytoryczna - poprawność wnioskowania - poprawność prezentowania
C. Podstawowe kryteria Ocena sprawdzianu końcowego (wykład): - Umiejętność stosowania omawianych pojęć, stopień opanowania warsztatu badawczego z uwzględnieniem specyfiki przedmiotu Ocena konwersatoriów: - Ocena z konwersatoriów jest ustalana indywidualnie na podstawie końcowej prezentacji wywodu teoretycznego. Ocena może być podnie-siona w przypadku wyróżniającej się aktywności na zajęciach lub obni-żona w przypadku braku aktywności/obecności. Opuszczenie powyżej 2 godzin lekcyjnych zajęć uniemożliwia uzyska-nia pozytywnej oceny z konwersatoriów
Literatura
Francuz P. i Mackiewicz R. (2007). Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów.
Lublin: KUL
Brzeziński, J. (2021). Metodologia badań psychologicznych. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: