Metody badawcze w psychologii zdrowia 2.5-METBADZDR
Treść wykładów:
1. Psychologiczna diagnoza zdrowia i choroby oraz kontekstu zdrowia (1h)
2. Podstawowe zasady przeprowadzania diagnostyki – wywiad, obserwacja, testowanie (1h)
3. Diagnostyka osób chorych somatycznie – główne narzędzia pomiaru w psychologii zdrowia cz. I – predyspozycje indywidualne jednostki (Skala Typ A, CECS) ( 2h)
4. Diagnostyka osób chorych somatycznie – główne narzędzia pomiaru w psychologii zdrowia cz. II –przekonania i oczekiwania (MHLC, GSES) (2h)
5. Diagnostyka osób chorych somatycznie – główne narzędzia pomiaru w psychologii zdrowia cz. III – zmaganie się z chorobą (Mini-MAC, AIS) (2h)
6. Narzędzia badawcze w diagnostyce przesiewowej u pacjentów z dysfunkcją układu nerwowego (ACE III, MoCA, FAB, KTSP) (4h)
7. Diagnoza całościowa – uzupełniające narzędzia diagnostyczne (TOZ) (3h)
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Kryteria oceniania
- obecność na wykładach
-zaliczenie na ocenę: praca pisemna na platformie Moodle - 3 pytania opisowe z zakresu treści z wykładów oraz literatury przedmiotu (można poprawiać jedynie oceny negatywne).
Literatura
Stemplewska-Żakowicz K. (2013). Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Wydawnictwo: GWP.
Heszen I., Sęk H. (2012). Psychologia zdrowia. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Juczyński Z. (2001). Narzędzia Pomiaru w Promocji i Psychologii Zdrowia. Wydawnictwo: Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: