Metodyka prowadzenia treningów 2.5-METODTR
Treści programowe:
Szkolenie, warsztat, trening - podobieństwa i różnice
Scenariusz warsztatu
Warsztat trenera - metody prowadzenia szkoleń
Sytuacje trudne w pracy trenera
Umiejętności trenerskie - styl pracy trenera, etyczne problemy pracy trenera, język trenera
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- zna i potrafi wytłumaczyć rolę trenera w procesie treningowym/szkoleniowym
- zna i potrafi wytłumaczyć specyfikę uczenia się w grupie, zwłaszcza osób dorosłych
- zna metody prowadzenia warsztatów, w tym metody aktywizujące
Umiejętności
- potrafi dobrać rodzaj metody do umiejętności psychologicznej, której uczy
- potrafi zaplanować i poprowadzić warsztat lub/i trening
Kompetencje społeczne
- potrafi współpracować z inną osobą w tworzeniu planu warsztatu lub/i treningu
- potrafi krytycznie ocenić siebie oraz innych w roli trenera
- jest gotowy na dawanie i wysłuchanie informacji zwrotnej o innych i sobie w roli trenera, ma umiejętności udzielania informacji zwrotnej
Kryteria oceniania
Metody pracy: mini wykłady, studium przypadku, warsztat
Kryteria oceny:
opracowanie poradnika "Jak skutecznie prowadzić warsztat" - dla wybranej grupy docelowej
Literatura
1. Jarmuż, S., Witkowski, T. (2004). Podręcznik trenera. Praktyka prowadzenia szkoleń. Wrocław: Moderator
2. Trój, M. (2016). Praca z grupą szkoleniową. Wszystko, co powinien wiedzieć trener, aby osiągnąć sukces. GWP, Gdańsk.
3. Rae, L. (2006). Efektywne szkolenie. Techniki doskonalenia umiejętności trenerskich. Kraków: Oficyna Ekonomiczna
4. Silberman, M. (2006). Metody aktywizujące w szkoleniach. Kraków: Wolters Kluwer, Oficyna Ekonomiczna
5. Łaguna, M. (2008). Szkolenia. Jak je prowadzić, by... GWP, Gdańsk
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: