Psychologia kliniczna dzieci
2.5-PKDZ-Z
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2023/24-Z:
Program zajęć obejmuje następujące tematy: 1. Wprowadzenie do psychologii klinicznej dziecka 2. Norma i patologia w funkcjonowaniu dzieci. Klasyfikacje zaburzeń. 3. Psychologiczne modele zaburzeń wieku dziecięcego 4. Czynniki biologiczne i psychospołeczne w rozwoju zaburzeń okresu dzieciństwa. 5. Całościowe zaburzenia rozwoju 6. Charakterystyka zaburzeń emocjonalnych u dzieci 7. Charakterystyka zaburzeń behawioralnych u dzieci
|
Literatura uzupełniająca
Literatura uzupełniająca:
Butcher, J.N., Mineka, S. (2017) Psychologia zaburzeń Gdańsk: GWP
Jerzak. M. (red.). (2016). Zaburzenia psychiczne i rozwojowe a szkolna rzeczywistość. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Kendall, P. (2018). Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Gdańsk: GWP
Komender, J., Wolańczyk, T. (red.) (2005). Zaburzenia emocjonalne i behawioralne dzieci i młodzieży. Warszawa: PZWL
Seligman,M. E.P., Walker, E.F., Rosenhan, D.L. (2003). Psychopatologia, Poznań: Zysk i ska
Założenia
Cel zajęć: ukazanie specyfiki zaburzeń psychicznych i zachowania u dzieci – różnice w obrazie zaburzeń dzieci i osób dorosłych, zaburzenia specyficzne dla tych okresów rozwojowych, uwarunkowania problemów klinicznych dzieci oraz problematyka diagnozowania i pomocy psychologicznej.
Koordynatorzy przedmiotu
Uwagi
W cyklu 2023/24-Z:
Wykład online Link do MSTeams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3av1sf8dcd0T-cU4j11Jo46cGIu6CF_J3kaMtPfPmORqE1%40thread.tacv2/conversations?groupId=5c76f6e1-9ec1-4b13-8ff3-adbfea214aab&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: