Projektowanie i ewaluacja szkoleń i warsztatów psychospołecznych 2.5-PROJEKT
Zagadnienia poruszane podczas wykładu:
1. Proces projektowania szkolenia (na podstawie jakich materiałów / badań)
2. Rodzaje szkoleń w firmach i ich funkcje
3. Cele i korzyści szkolenia pracowników
4. Tradycyjne i niekonwencjonalne formy i metody szkolenia (e-learning, outdoor itp.)
5. Dobór form i metod szkolenia – projekt zespołowy
6. Warunki dobrego szkolenia – wybór firmy szkoleniowej
7. Projekt szkolenia: etapy organizacji szkolenia, cechy dobrego szkolenia
8. Modele i organizacja pomiaru efektów szkolenia,
9. Pomiar efektów szkolenia – case study
10. Prezentacje projektów szkoleniowych
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
w wyniku przeprowadzonych zajęć student :
Posiada wiedzę na temat projektowania cyklu szkoleń
Potrafi dopierać program i metody szkoleniowe adekwatnie do potrzeb i typu uczestnika
Klasyfikuje różne rodzaje szkoleń
Objaśnia etapy procesu szkoleniowego
Rozróżnia i mierzy efekty szkolenia na różnych poziomach
Umiejętności
w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potra-fić/mieć umiejętność:
Konstruuje narzędzia do analizy potrzeb szkoleniowych
Przygotowuje projekt przedsięwzięcia szkoleniowego
Tworzy narzędzia oceny efektów szkolenia
Kompetencje społeczne
w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje:
Wykazuje kompetencję i inicjatywę w zakresie racjonalizacji pro-cesów szkoleniowych
Wdraża programy szkoleniowe i przeprowadza ewaluację szkole-nia, z której wyprowadza trafne wnioski.
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia*:
• Zaliczenie z oceną
C. Podstawowe kryteria:
Praca pisemna – projekt szkolenia oraz ewaluacji efektów szkole-niowych.
- Oddanie projektu szkolenia na czas
- Projekt spełnia wymogi formalne co do standardów APA, zawiera projekt wykonania bloku szkoleń wraz z ćwiczeniami i planowanymi formami kształcenia.
- Nieobecności na zajęciach wymagają wykonania dodatkowego ćwi-cze-nia zaliczeniowego celem uzupełnienie materiału.
- ocena dostateczna: jeżeli student uzyska powyżej 60% punktów
- ocena dobra: jeżeli student uzyska 75% punktów
- ocena bardzo dobra: jeżeli student uzyska powyżej 90% punktów.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Łaguna, M. (2008). Szkolenia. Jak je prowadzić, by... GWP, Gdańsk
Jarmuż, S., Witkowski, T. (2004). Podręcznik trenera. Biblioteka Moderatora, Wrocław.
Trój, M. (2016). Praca z grupą szkoleniową. Wszystko, co powinien wiedzieć trener, aby osiągnąć sukces. GWP, Gdańsk.
Jedliński, K. (2008). Trening interpersonalny. Virtualo.
Andrzejczak A. (2010): Projektowanie i realizacja szkoleń. PWE, Warszawa
Andrzejczak A. (2011): Ekonomizacja szkolenia pracowników jako czynnik wartości przedsiębiorstwa, Wyd.
UEP, Poznań
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: