Proseminarium magisterskie 2.5-PROSEM-Z
Treści programowe:
Treści realizowanych podczas zajęć, przy czym uwzględnia się podział na poszczególne formy zajęć, na przykład:
A. Problematyka seminarium:
1. Wybór tematyki pracy w obszarze zainteresowań badawczych i kompetencji promotora
2. Analiza i synteza literatury– teoretyczne podstawy modelu badawczego
3. Formułowanie problemu badawczego i budowa modelu relacji między zmiennymi
4. Standardy redakcji tekstów naukowych wg APA
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien:
Znać terminologię używaną w psychologii oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym;
Mieć pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o charakterze, źródłach i miejscu psychologii w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk;
Znać i rozumieć podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz norm etycznych i zawodowych,
Mieć rozszerzoną wiedzę o człowieku, jego cechach, funkcjonowaniu wybranych relacjach i strukturach międzyludzkich (rodzinnych, zawodowych, kulturowych), oraz historycznej ewolucji poglądów na ich temat.
- Sposoby weryfikacji: Przedstawienie pisemne projektu badawczego
- Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K_W01, K_W02, K_W05, K_W06
Umiejętności
w wyniku przeprowadzonych zajęć student:
posiada umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań psychologicznych, formułuje i rozwiązuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody i techniki oraz konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny psychologii;
- Sposoby weryfikacji: Dyskusja, Udział w zajęciach, Prezentacja multimedialna
- Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K_U04
Kompetencje społeczne
w wyniku przeprowadzonych zajęć student:
rozumie potrzebę dalszego rozwoju
jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą;
Potrafi zachować krytycyzm wobec odbieranej treści
- Sposoby weryfikacji: Dyskusja, Obserwacja
- Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K_K02, K_K03
Kryteria oceniania
Podstawowe kryteria:
ocena końcowa
- ocena stopnia zaawansowania pracy magisterskiej
- Semestr 1: Student nie może uzyskać oceny pozytywnej, jeśli nie przedstawi wstępnego tematu pracy oraz pisemnego spisu literatury (składającego się z minimum 20 pozycji)
- Semestr 2: Do uzyskania oceny pozytywnej konieczne jest wybranie modelu teoretycznego, będącego podstawą do badań empirycznych i zbudowanie wstępnego modelu uzasadnionych relacji miedzy zmiennymi
Literatura
W zależności od wybranego tematu pracy do samodzielnego studiowana przez studenta
- Brzeziński J., (2010) Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN
- Nęcka E., Stocki R., Jak pisać prace z psychologii. E-book
- Harasimczuk J., Cieciuch J, (2012) Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim
na podstawie reguł APA Wydawnictwo Liberi Libri
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: