Psychologia rozwojowa 2.5-PSYCHROZW-Z
Treści programowe:
Treści realizowane podczas zajęć, przy czym uwzględnia się podział na poszczególne formy zajęć.
A. Problematyka wykładu:
1. Studiowanie rozwoju człowieka w ciągu życia.
2. Teorie rozwoju ich rola, podział i charakterystyka.
3. Rozwój fizyczny i poznawczy w czasie pierwszych 2 lat życia.
4. Rozwój psychospołeczny w czasie pierwszych 2 lat życia.
5. Rozwój fizyczny i poznawczy w okresie wczesnego dzieciństwa.
6. Rozwój psychospołeczny w czasie wczesnego dzieciństwa.
7. Rozwój fizyczny i poznawczy w czasie średniego dzieciństwa.
8. Rozwój psychospołeczny w okresie średniego dzieciństwa.
9. Rozwój fizyczny i poznawczy w czasie adolescencji.
10. Rozwój psychospołeczny w czasie adolescencji.
11. Rozwój fizyczny i poznawczy w okresie wczesnej dorosłości.
12. Rozwój psychospołeczny w czasie wczesnej dorosłości.
13. Rozwój fizyczny i poznawczy w okresie średniej dorosłości.
14. Rozwój psychospołeczny w czasie wczesnej dorosłości.
15. Rozwój fizyczny, poznawczy i psychospołeczny w czasie późnej dorosłości.
B. Problematyka ćw.:
1. Problematyka rozwoju człowieka - podstawowe pojęcia
2. Ciąża i poród
3. Obserwacja dzieci
5. Zainteresowania dzieci i młodzieży.
6. Rozwój zawodowy
8. Wpływ wydarzeń z dzieciństwa na rozwój człowieka w okresie późnej dorosłości
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
- W zakresie wiedzy: wyposażenie studentów w wiedzę dotyczącą zjawisk występujących w rozwoju człowieka od momentu
poczęcia do okresu późnej starości.
- W zakresie umiejętności: internalizacja wiedzy teoretycznej, która prowadzi do praktycznego jej wykorzystania
- W zakresie kompetencji: uwrażliwienie na specyfikę rozwoju człowieka, jej prawidłowości indywidualny jak i uniwersalny
charakter rozwoju
Kryteria oceniania
Wykład kończy się egzaminem- testem wyboru.
Ocena końcowa z poszczególnych form zajęć zostanie ustalona na podstawione uzyskanej liczby punktów wg. zasady:
• ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów
• ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów
• ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):
A.1. wykorzystywana podczas zajęć
• Bee H., (2006) Psychologia rozwoju człowieka. Poznań, Zysk i S-ka
• Trempała J., (2011) Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa, PWN
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
• Birch A., (2007). Psychologia rozwojowa w zarysie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
• Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M., (2007). Psychologia rozwoju człowieka. t.1. Warszawa: Wydawnic-two Naukowe PWN
• Harwas - Napierała B., Trempała J. (red.) (2007). Psychologia rozwoju człowieka. t.2. Warszawa: Wydawnic-two Naukowe PWN.
• Harwas - Napierała B., Trempała J. (red.) (2007). Psychologia rozwoju człowieka. t.3. Warszawa: Wydawnic-two Naukowe PWN .
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: