Seminarium magisterskie 2.5-SEMMGR2
Cele przedmiotu:
- w zakresie wiedzy: dostarczenie pogłębionej wiedzy z zakresu tematyki realizowanej na seminarium oraz zasad realizacji projektów badawczych
- w zakresie umiejętności: ukształtowanie umiejętności realizacji projektów badawczych oraz redagowania testów naukowych
- w zakresie kompetencji: nabycie gotowości do realizowania zadań zawodowych w zakresie psychologii oraz wrażliwości na etykę pracy psychologa
Metody dydaktyczne
• rozwiązywanie zadań problemowych
• polemiki na forum grupy
• elementy wykładu
• indywidualne projekty
Treści programowe:
Treści realizowanych podczas zajęć, przy czym uwzględnia się podział na poszczególne formy zajęć, na przykład:
A. Problematyka seminarium:
1. Testowanie empiryczne modelu badawczego
2. Analiza i dyskusja uzyskanych wyników oraz przygotowanie części empirycznej pracy magisterskiej
B. Przygotowanie finalnej wersji pracy magisterskiej
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie:
znać terminologię używaną w psychologii oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym;
mieć pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o charakterze, źródłach i miejscu psychologii w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk;
znać i rozumieć podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz norm etycznych i zawodowych,
Umiejętności
w wyniku przeprowadzonych zajęć student:
posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania, przetwarzania i interpretowania informacji na temat zjawisk psychologicznych i społecznych rozmaitej natury, przy wykorzystaniu różnych źródeł z zastosowaniem technologii informatycznej (ICT)
: rozróżnia orientacje w metodologii badań psychologicznych, formułuje i rozwiązuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody i techniki oraz konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny psychologii;
Kompetencje społeczne
w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje:
rozumienie potrzeby dalszego rozwoju
jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą;
Potrafi zachować krytycyzm wobec odbieranych treści.
Kryteria oceniania
Forma i sposób zaliczenia oraz podstawowe kryteria oceny lub wymagania egzaminacyjne
Sposób zaliczenia*:
• zaliczenie z oceną
Formy zaliczenia:
1. seminarium: wykonanie pracy magisterskiej:
Semestr I
o Zakończenie badań empirycznych.
Semestr II
o Końcowe analizy statystyczne, interpretacja i dyskusja wyników, napisanie i złożenie pracy magisterskiej
C. Podstawowe kryteria:
• przyjęcie finalnej wersji pracy magisterskiej
Literatura
Wykaz literatury*
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):
A.1. wykorzystywana podczas zajęć
Brzeziński J. (2010). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN
Nęcka, E., Stocki, R., Jak pisać prace z psychologii. E-book
Harasimczuk J., Cieciuch J., (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA: Liberi Libri
Francuz P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin: KUL
Cypryańska M., Bedyńska S. (2013). Statystyczny drogowskaz 1 Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego.
Warszawa: Sedno
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
W zależności od wybranego tematu pracy pisemnej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: