Trening umiejętności klinicznych 2.5-TRENING-KL
Problematyka laboratoriów.:
1. Nawiązywanie kontaktu z klientem.
2. Rodzaje pytań w pracy klinicznej.
3. Techniki pracy w rozmowie terapeutycznej.
4. Praca z klientami o różnym stopniu motywacji do pracy terapeutycznej.
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
w wyniku przeprowadzonych zajęć student :
-zna teoretyczne podstawy działań profilaktycznych i interwencyjnych w zakresie właściwym dla psychologii
-ma rozszerzoną wiedzę o człowieku, jego cechach, funkcjonowaniu, wybranych relacjach i strukturach międzyludzkich
-posiada rozszerzoną wiedzę o wpływie na rzeczywistość społeczną i kulturową
Umiejętności
w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność:
-Obserwować, wyszukiwać, przetwarzać i interpretować informacje na temat zjawisk psychologicznych i społecznych
-Integrować wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów wychowawczych, kulturowych i pomocowych
-Wyciągać wnioski
-Oceniać złożone sytuacje psychologiczne i analizować motywy i wzory ludzkich zachowań
Kompetencje społeczne
w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje:
-Gotowość do realizowania zadań zawodowych
-Umiejętność formułowania problemów moralnych i dylematów etycznych
Kryteria oceniania
Obecność i aktywność podczas zajęć
Przygotowanie i przedstawienie prezentacji na temat dobrych praktyk klinicznych z literatury lub filmu
Ocena końcowa z poszczególnych zadań zostanie ustalona na podstawie uzyskanej liczby punktów wg. zasady:
• ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów
• ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów
• ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów
Literatura
Dolan, Y. (2019). Jeden mały krok do szczęśliwego życia. Wydawnictwo Jacek Santorski & Co
Ratner, H., George, E., Iveson,Ch. (2017). Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana Na Rozwiązaniu : 100 Najważniejszych Tez, Założeń I Technik. Wydawnictwo Poligraf.
Stemplewska-Żakowicz, K. (2011). Diagnoza Psychologiczna : Diagnozowanie Jako Kompetencja Profesjonalna. Gdań-skie Wydawnictwo Psychologiczne.
Yalom, I.D. (2022). Dar terapii. Czarna Owca
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: