Warsztaty czytania i pisania artykułów psychologicznych 2.5-WARART-Z
Na zajęciach poruszane są następujące treści:
1. Specyfika tekstów naukowych
2. IMRAD - struktura tekstu naukowego
3. Jak napisać dobry artykuł naukowy?
4. Jak przygotować przegląd literatury?
5. Jak rozpoznać dobre czasopismo naukowe?
6. Syntezowanie i parafrazowanie
7. Statystyka w artykułach psychologicznych
Literatura uzupełniająca
Poziom studiów
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student
zna terminologię używaną w psychologii oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym; K_W01
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o charakterze, źródłach i miejscu psychologii w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk; K_W02
zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz norm etycznych i zawodowych, ma uporządkowaną i poszerzoną wiedzę o celach i funkcjonowaniu organizacji i pracy zawodowej, oraz wybrane zastosowania psychologii we wspieraniu indywidualnej przedsiębiorczości; K_W05
Umiejętności:
Student
posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań psychologicznych, formułuje i rozwiązuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody i techniki oraz konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny psychologii; K_U04
Kompetencje:
Student
Potrafi zachować krytycyzm wobec odbieranej treści K_K03
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
1. Karty pracy
2. Dyskusje
3. Praca grupowa
4. Prezentacje multimedialne
5. Przegląd artykułów naukowych
Sposób zaliczenia:
• Zaliczenie z oceną
B. Formy zaliczenia:
Obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność)
Praca zaliczeniowa - przegląd literatury na wybrany temat i postawienie na jej podstawie pytań badawczych
Aktywność na zajęciach(dla wyróżniających się studentów ocena podwyższona o 0,5)
C. Podstawowe kryteria:
• ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów
• ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów
• ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów
Literatura
Liśkiewicz, T., Liśkiewicz, G. (2014). Wprowadzenie do efektywnego publikowania naukowego. Amber editing.
Harasimczuk, J., & Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Wydawnictwo Liberi Libri.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: