Warsztaty psychologiczne 2.5-WARPS-Z
Cele i treści zajęć:
Zapoznanie się z w ważnymi zjawiskami psychologicznymi, które
występują podczas warsztatów psychologicznych
Zapoznanie się z istotnymi zagadnieniami etycznymi związanymi z pracą trenera warsztatów psychologicznych. Zapoznanie z zasadami prowadznia warsztatów.
Dostarczenie wiedzy i ćwiczenie umiejętności niezbędnych w nawiązaniu
pierwszego kontaktu z uczestnikiem warsztatów samoświadomości w
rozpoznawaniu własnych zasobów i ograniczeń w takiej relacji.
Zapoznanie z zasadami przygotowywania, organizowania i realizowania warsztatów psychologicznych.
Seflexperience - analiza gromadzonych przez studentów doświadczeń z roli osoby uczestniczącej w warsztatach.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie:
• definiować podstawowe pojęcia i zasady z zakresu warsztatów psychologicznych;
• scharakteryzować proces grupowy na jego poszczególnych etapach;
• wytłumaczyć/objaśniać mechanizmy psychologiczne formułowanych problemów;
Umiejętności
w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć:
• zastosować w praktyce podstawowe narzędzia i metody prowadzenia warsztatów psychologicznych
• zbierać i weryfikować dane uzyskane różnymi technikami i metodami
Pozna sprawdzone techniki zdobywania uwagi słuchaczy, utrzymywania ich zainteresowania i efektywnego przekazywania informacji.
Kompetencje:
w wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy:
• rozumie znaczenie ustawicznego aktualizowania i poszerzania wiedzy
• ma świadomość wagi postępowania zgodnego z zasadami etyki zawodu psychologa
• wykazuje odpowiedzialność w przygotowaniu do pracy, w podejmowaniu decyzji i prowadzeniu działań na rzecz innych ludzi
• potrafi określać priorytety, identyfikować dylematy związane z pracą psychologa
• ma świadomość specyfiki kontaktu z drugim człowiekiem i jest wrażliwy na znaczenie relacji interpersonalnej w kontakcie psychologicznym
Kryteria oceniania
Metody zajęć: warsztat, trening, dyskusja, burza mózgów, praca grupowa
Kryteria oceny:
NIEOBECNOŚCI: Dopuszczalna jest jedna nieusprawiedliwiona nieobecność. Każda kolejna nieobecność wymaga przygotowania dodatkowego zadania celem uzupełnienia realizowanych treści.
WYMAGANIA DO ZALICZENIA: aktywny udział w zajęciach, aktywny udział w dyskusji, przeprowadzenie próbki własnego warsztatu psychologicznego, praca grupowa polegająca na przygotowaniu "mini poradnika trenera".
W ramach zajęć można zdobyć 60 punktów, z czego do zaliczenia koniecznych jest minimum 31.
Za aktywność na zajęciach należy się 20 punktów. Przeprowadzenie warsztatów oraz przygotowanie pracy grupowej daje po 20 punktów.
Punktacja do oceny:
31-36 -dst
37-42 - dst plus
43-48 - db
49-54 - db plus
55-60 - bdb
Literatura
Kirby, A. (2012). Gry szkoleniowe. Materiały dla trenerów zestaw 1,2, 3. Warszawa: Wolters Kluwer
Kozak, A. (2010). Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców. Gliwice: Helion.
Łaguna, M., Kozak, A. (2009). Metody prowadzenia szkoleń czyli niezbędnik trenera. Gdańsk: GWP.
Niemczyk, A. (2012) Trener skuteczny. Procedury dla prowadzących szkolenia. Warszawa: Difin
Szmidt, J. (2013). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Gliwice: Helion.
Troj, M. (2016) Praca z grupą szkoleniową. Gdańsk: GWP
Witkowski, T., Jarmuż, S. (2010). Podręcznik trenera. Praktyka prowadzenia szkoleń. Wrocław: Moderator
Urban, M. (2009). Niekonwencjonalne metody szkoleniowe. Gdańsk: GWP.
Walerjańczyk , A. (2012). Trening Trenera. Zasady przygotowania i prowadzenia szkoleń biznesowych. Wyd. Złote Myśli.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: