Positive ageing
2.5.E-KZK018-Z
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Kierunek studiów
Psychologia
Literatura uzupełniająca
• Bień B. (1997) Starzenie się pomyślne versus zwyczajne, Gerontologia Polska, nr 5, 40–44
• Brzezińska M.(2011) Proaktywna starość. Strategie radzenia sobie ze stresem w okresie późnej dorosłości. Difin: Warszawa
• Leszek, J. (2021). Współczesne problemy geriatrii i psychogeriatrii. Wyd. Medical Topics
• Religa, D. i Derejczyk, J. (2021) Drogowskazy w geriatrii. Wydawnictwo Lekarskie PZWL
Nakład pracy studenta
(po angielsku) Number of ECTS points: 2*
participation in classes: 18h
preparation for classes: 10 h
Individual preparation to pass the course: 25 h
Total 53h = 2 ECTS
* 1 ECTS point = 25-30 hours of student work
Poziom studiów
jednolite magisterskie
Profil kształcenia
studia stacjonarne
Tryb prowadzenia
Realizowany w sali
Wymagania
(po angielsku) Successfully completed course in the psychology of human development
Założenia
(po angielsku) Lecture goals:
- in terms of knowledge
The aim of the course is to characterize the processes related to human aging (both in the physiological, psychological and social dimensions), as well as the factors influencing their positive/successful course.
- in terms of skills
The presented knowledge is intended to enable students to acquire the basic ability to recognize the stages of aging and the ability to determine factors (external and internal) contributing to successful aging.
- within the scope of competence
Awareness that aging is a complex process and that human old age is multi-stage and multi-dimensional.
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Hill, R.D. (2009). Pozytywne starzenie się. Młodzi duchem w jesienie życia. (rozdz.1,2,3 i 7). Warszawa : MT Biznes
Skałacka K. (2023). Aktywne starzenie się jako wyznacznik poczucia jakości życia w późnej dorosłości. Opole, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego
Steuden, S. (2014/2011). Psychologia starzenia się i starości . Warszawa : PWN
Steuden, S. i Marczuk M. (2006) Starzenie się a satysfakcja z życia. Lublin: Wydawnictwo KUL
• rozdz. „Aktywność społeczna i osobista ludzi starszych”
• rozdz. „Starość jako wyzwanie”
• rozdz. „Rola człowieka starszego w rodzinie i społeczeństwie”
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: