Agression prevention/assertiveness (workshop) 2.5.E-WAR009
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Efekty kształcenia
Cele przedmiotu::
- w zakresie wiedzy: zna i definiuje terminologię i pojęcia używane w definiowaniu złości, agresji, przemocy. Zna podstawowe założenia treningu zastępowania agresji i jego komponenty i potrafi zastosować je i omówić.
- w zakresie umiejętności: posiada umiejętność zastosowania treningu zastępowania agresji w pracy własnej i potrafi dokonać krótkiej psychoedukacji w tym zakresie.
- w zakresie kompetencji: wykazuje gotowość w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań w celu ćwiczenia poszczególnych elementów treningu.
Treści programowe:
Treści realizowanych podczas zajęć, przy czym uwzględnia się podział na poszczególne formy zajęć, na przykład:
Kryteria oceniania
Forma i sposób zaliczenia oraz podstawowe kryteria oceny lub wymagania egzaminacyjne
Sposób zaliczenia*:
• Zaliczenie z oceną
*Obecność na zajęciach nie stanowi potwierdzenia uzyskania żadnego efektu kształcenia.
B. Formy zaliczenia:
1. Ocena jest wystawiana na podstawie pracy studenta na zajęciach w formie indywidualnej i grupowej. Wykładowca na podstawie realizowania zadań domowych i pracy na ćwiczeniach przyznaje punkty studentom składające się na ocenę końcową.
C. Podstawowe kryteria
ocena końcowa z poszczególnych form zajęć zostanie ustalona na podstawione uzyskanej liczby punktów wg. zasady:
• ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów
• ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów
ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów
Literatura
Benson, B. A., Rice, C. J., & Miranti, S. V. (1986). Effects of anger management training with mentally retarded adults in group treatment. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 54(5), 728.
Novaco, R. W. (1977). A stress inoculation approach to anger management in the training of law enforcement officers. American Journal of Community Psychology, 5(3), 327.
Thomas, S. P. (2001). Teaching healthy anger management. Perspectives in Psychiatric Care, 37(2), 41-48.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: