Wprowadzenie do badań naukowych 3.4.KRK.16SX.WBN
Treści programowe:
Elementy metodologii badań naukowych. Korzystanie z literatury przedmiotu, w tym przeszukiwanie naukowych baz danych. Techniki prezentacji. Prezentacje prac naukowych wykonywane przez studentów połączone z dyskusją. Zapoznanie ze składnikami publikacji naukowej. Przygotowywanie przez studentów prezentacji badań własnych w formie wystąpienia i/lub tekstu naukowego w wybranym szablonie wydawniczym.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Ma wiedzę w zakresie możliwości użycia formalizmu matematycznego do budowy i analizy prostych modeli matematycznych na potrzeby informatyki i innych dyscyplin.
Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie wybranego do opracowania zagadnienia z informatyki.
Zna składniki publikacji naukowych.
Umiejętności:
Potrafi, korzystając z wiarygodnych źródeł, samodzielnie opracować określony problem z zakresu informatyki i sposoby jego rozwiązania.
Posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych dotyczących wybranych prac naukowych z zakresu informatyki.
Potrafi korzystać z naukowych baz danych (w celach bibliograficznych, bibliometrycznych).
Potrafi planować ścieżkę rozwoju naukowego
Kompetencje społeczne:
Rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych .
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy informatycznej.
Kryteria oceniania
Forma i sposób zaliczenia oraz podst. kryteria oceny lub wymagania egzaminacyjne - na ogólnych zasadach określonych w programie kształcenia; w szczególności:
A. Sposób zaliczenia
• zaliczenie z oceną
B. Formy zaliczenia
• zaliczenie z oceną: ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru
C. Podstawowe kryteria
• uzyskanie pozytywnej oceny zaliczeniowej
Literatura
1. P. Wasylczyk, Prezentacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko, PWN 2017
2. Wskazówki EASE (European Association of Science Editors) dla autorów i tłumaczy artykułów naukowych publikowanych w języku angielskim, http://www.ease.org.uk/publications/author-guidelines-authors-and-translators/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: