Badania naukowe 2 3.4.KRK.16TX.BN2
- podstawowe zasady prowadzenia badań naukowych,
- techniki prezentacji treści naukowych,
- dyskusja naukowa
- postulaty metodologii nauk empirycznych
- formy opracowania wyników badawczych
- pisanie artykułu naukowego na podstawie opracowanych wyników badań
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_U01 Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski, potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań informatycznych metody analityczne i eksperymentalne, w tym eksperymenty obliczeniowe. P7S_UW,
P7S_UW_S,
P7S_UW_T
K_U02 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskiej, baz wiedzy, Internetu oraz innych wiarygodnych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować opinie, zna podstawowe czasopisma naukowe swojej specjalności. P7S_UK
K_U04 Posiada umiejętności przedstawienia wyników badań, przeprowadzonych eksperymentów w formie pisemnego opracowania. P7S_UK
K_U06 Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się, zrealizować proces samokształcenia i ukierunkować innych w tym zakresie. P7S_UU
K_U07 Posiada umiejętności wyrażania w mowie i piśmie, w języku polskim i obcym, zagadnień i problemów z zakresu informatyki. P7S_UK
K_U22 Potrafi efektywnie komunikować się ze specjalistami z różnych dziedzin, potrafi prowadzić debatę. P7S_UK
K_U23 Potrafi planować i przeprowadzać badania, eksperymenty, potrafi interpretować uzyskane wyniki badań i
wyciągać wnioski P7S_UW_S,
P7S_UW_T
K_U24 Potrafi testować hipotezy przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich i prostych problemów
badawczych P7S_UW_T
Kryteria oceniania
Oceny z artykułu i jego prezentacji
Artykuł w języku angielskim ocena +1
Maksymalnie 2 nieusprawiedliwione nieobecności
Aktywność podczas zajęć
Najwyżej ocenione artykuły anglojęzyczne zostaną wysłane na konferencję międzynarodową i jeśli zostaną przyjęte, to student je tam zaprezentuje
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
1. E. Bright Wilson Jr. An Introduction to Scientific Research, Dover Publications, Inc. New York 1990.
2. Kennett Brian, Planing & Managing Scientific Research, A Guide for the Beginning Researcher, Australian National
University, Press, 2014
3. Bammer Gabrielle, Disciplining Interdisciplinarity, Australian National University, Press, 2013
4. Bocheński Józef, Współczesne metody myślenia, A. Francke AG Verlag Bern, 1989
5. Paul Richard, Ender Linda, Critical Thinking, Concepts &Principles, The Foundation for Critical Thinking,2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: