Logistyka dystrybucji 4.B.120
Wykłady:
1. Istota i podstawowe funkcje dystrybucji
2. System dystrybucji. Kanały dystrybucji
3. Fizyczna dystrybucja produktów
4. Istota logistyki dystrybucji. Logistyka dystrybucji vs. Handel
5. Merchandising w logistyce dystrybucji
6. Obsługa klienta w logistyce dystrybucji
7. Prognozowanie popytu w logistyce dystrybucji
8. Systemy informacyjne wspomagające logistykę dystrybucji
Ćwiczenia:
1. Zastosowanie wybranych metod analitycznych (głównie z obszaru zarządzania strategicznego oraz badań marketingowych) w logistyce dystrybucji
2. Definicja oraz podstawowe funkcje i zadania dystrybucji
3. Systemy i kanały dystrybucji
4. Metody i strategie fizycznej dystrybucji produktów
5. Istota logistyki dystrybucji. Relacje pomiędzy logistyką dystrybucji a sferą handlu
6. Możliwości wykorzystania koncepcji merchandisingu w logistyce dystrybucji
7. Pojęcie obsługi klienta oraz jej miejsce w logistyce dystrybucji
8. Metody i narzędzia prognozowania popytu w logistyce dystrybucji
9. Systemy informacyjne wspomagające logistykę dystrybucji
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Rozumienie istoty i struktury kanałów dystrybucji oraz istoty i znaczenia logistyki dystrybucji
2. Znajomość sfer handlu hurtowego i detalicznego oraz możliwości zastosowania koncepcji logistyki dystrybucji w sferze handlu
3. Znajomość metod i instrumentów stosowanych w logistyce dystrybucji
Umiejętności:
1. Umiejętność identyfikacji struktury zarządzania logistycznego w procesach dystrybucji towarów
2. Umiejętność projektowania kanałów dystrybucji
3. Umiejętności wykorzystywania metod i instrumentów logistycznej obsługi klienta
Kryteria oceniania
Wykłady (egzamin):
Pisemny test wyboru, egzamin pisemny z pytaniami opisowymi i problemowymi
Ćwiczenia (zaliczenie):
Realizacja zadań w trakcie zajęć, aktywność na zajęciach przejawiająca się udziałem w dyskusji.
Literatura
1. Christopher M., Strategia zarządzania dystrybucją, Wydawnictwo Placet, Warszawa 1996
2. Christopher M., Peck H., Logistyka marketingowa, PWE, Warszawa 2005
3. Frankowska M., Jedliński M., Efektywność systemu dystrybucji, PWE, Warszawa 2011
4. Kempny D., Logistyczna obsługa klienta, PWE, Warszawa 2001
5. Kempny D., Obsługa logistyczna, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2008
6. Logistyka dystrybucji, (red.) K. Rutkowski, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2000
7. Logistyka w biznesie, (red.) M. Ciesielski, PWE, Warszawa 2006
8. Stern L., El-Ansary A., Coughlan A., Kanały marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: