Marketing 4.B.131.2
WYKŁADY:
1. Ewolucja i przyczyny powstania koncepcji marketingu. Marketing jako koncepcja ery rozwiniętej gospodarki rynkowej. Marketing koncepcja czy moda?
2. Fundamentalne założenia marketingu. Marketing a inne podejścia do kreowania stosunków wymiennych. Główne teorie marketingu. Zmierzch paradygmatu czy zmierz marketingu?
3. Zintegrowany proces podejmowania decyzji – marketing–mix i jego elementy.
4. Marketing a proces komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem.
6. Organizacja działań marketingowych
7. Badanie rynku jako podstawa procesu decyzyjnego w marketingu.
8. Etapy budowy strategii marketingowych
9. Rodzaje strategii marketingowych
10. Strategia produktu
11. Strategia cen
12. Strategia dystrybucji
13. Strategia promocji
14. Dylematy współczesnego marketingu – marketing masowy versus marketing partnerski
15. Kierunki rozwoju marketingu
ĆWICZENIA:
1. Marketing – funkcje, cechy, zastosowanie
2. Współzależność i powiązanie rynków, produkcji, marketingu w wyniku procesów globalizacji
3. Marketing jako część planowania strategicznego
4. Otoczenie marketingowe
5. Orientacja na klienta w zarządzaniu marketingowym
6. Strategie plasowania produktów na rynku
7. Marketing mix – na przykładach wybranych firm
8. Strategia produktu
9. Strategia ceny
10. Strategia promocji
11. Strategia dystrybucji
12. Plan marketingowy
13. Kierunki rozwoju marketingu
14. Kolokwium zaliczeniowe.
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
1. Student ma ogólną wiedzę z zakresu teorii rozwoju marketingu
2. Student zna instrumenty działań marketingowych zorientowanych na rynek
UMIEJĘTNOŚCI
1. Student potrafi analizować i budować strategie marketingowe z wykorzystaniem poznanych instrumentów
2. Student umie wykorzystać posiadaną wiedzę i informacje z analizy rynku do podejmowania decyzji marketingowych
Kryteria oceniania
WYKŁADY:
Ocena podsumowująca – praca pisemna - test z pytaniami opisowymi i/lub testowymi
ĆWICZENIA:
F1 kolokwium zaliczeniowe (50%)
F2 projekt grupowy (40%)
F3 aktywność na zajęciach (10%)
Ocena podsumowująca ćwiczenia:
Średnia ważona na podstawie F1-F3.
Literatura
1. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2008.
2. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong W., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
3. Armstrong G., Kotler P., Marketing. Wprowadzenie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.
Literatura uzupełniająca
1. Publikacje na łamach „European Journal of Marketing”; iin.
2. Internet – wybrane witryny i czasopisma z zakresu marketingu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: