Marketing międzynarodowy 4.B.132
Tematy zajęć
1. Marketing międzynarodowy i globalny. Zmiany zachodzące na rynku pod wpływem umiędzynarodowienia działalności.
2 . Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw i jego elementy: ekonomiczno-rynkowe, demograficzne, społeczno-kulturowe, polityczne, prawno-administracyjne, naturalne.
3. Badania marketingowe na rynkach międzynarodowych. Przykłady potencjału rynku zagranicznego.
4. Segmentacja na rynkach międzynarodowych.
5. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki międzynarodowe.
6. Elementy marketingu-mix na rynkach międzynarodowych – produkt, kanały dystrybucji, promocja i cena w marketingu międzynarodowym.
7. Międzynarodowe i globalne strategie konkurowania z wykorzystaniem instrumentów marketingowych..
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
k-W-1 Student rozumie mechanizmy rynkowe z uwzględnieniem specyfiki rynku międzynarodowego
k-W-6 Student dobrze definiuje rolę konsumenta na rynku . Posiada wiedzę o konsumentach jako odbiorcy działań marketingowych na rynku międzynarodowym
Umiejętności
k-U-1 potrafi analizować ograniczenia społeczne, kulturowe, prawne, polityczne , środowiskowe na rynkach zagranicznych wykorzystując poznane metody analizy
k-U-3 Potrafi prognozować i dostosowywać programy marketingowe zorientowane na klienta, wykorzystując poznane instrumenty marketingowe
Kompetencje społeczne
ma zdolność myślenia i działania w sposób odpowiedzialny i przedsiębiorczy podejmując inicjatywy uwzględniające dobro ogółu społeczeństwa w różnych dziedzinach życia społeczno-gospodarczego
Kryteria oceniania
Bilans nakładu pracy przeciętnego studenta:
Udział w wykładach: 15 x 1 = 15 godz.
Konsultacje do wykładów: 15 godz.
Analiza tekstów źródłowych, stron internetowych : 15 godz.
Przygotowanie do egzaminu i obecność na egzaminie: 14 godz + 1 godz. = 15 godz.
Łączny nakład pracy studenta 60 godz.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego
31 godz.
Literatura
1. M. Bartosik-Purgat, Nowe media w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, PWN, Warszawa 2019
2. Ł. Małys , Siła powiązań sieciowych w procesie internacjonalizacji a wyniki przedsiębiorstwa , Difin , Warszawa 2013
3. Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2009
Literatura uzupełniająca
1. Grzesiuk A., Marketing międzynarodowy, CeDeWu, Warszawa, 2007;
2. Ph. Kotler, G.Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing - podręcznik europejski. PWE Warszawa 2002
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: