Marketing partnerski 4.B.133
Idea marketingu relacji (partnerskiego)- kryzys marketingu masowego i zmian technologicznych na rynku.
Budowanie trwałych relacji z klientami – nowe wyzwanie marketingu.
Analiza procesu kształtowania lojalności klientów .
Rola marketingu wewnętrznego w budowaniu partnerskich relacji z klientami.
Znaczenie parametru wysokiej jakości w kształtowaniu długofalowych relacji z klientami.
Rodzaje programów lojalnościowych – wady i zalety.
Komunikacja indywidualna z klientem i jej wpływ na budowanie relacji
Komunikacja masowa w marketingu partnerskim.
Zarządzanie portfelem nabywców- wartość życiowa klienta .
Rodzaje kompetencji w budowaniu trwałych relacji z klientami.
Oczekiwania konsumentów od przedsiębiorstw. Kierunki działań przedsiębiorstwa w stosunku do lojalnych klientów .
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
k-w-1 Zna podstawowe pojęcia z dziedziny budowania relacji
na rynku identyfikuje etapy budowania relacji z klientem P6S_WG
k-w-2 Ma wiedzę o normach i regułach oraz sposobach działania programów lojalnościowych P6S_WG
KOMPETENCJE
k-K-1 Student zna i potrafi zastosować narzędzia budowania relacji odpowiednie dla partnera biznesowego na rynku usług logistycznych P6S_KK
Literatura
1. J. Otto, Marketing relacji .Koncepcja stosowanie. C.H. Beck ,Warszawa 2004
2. M. Grigsby, Marketing analytics, jak skutecznie korzystać ze statystyk, analiz, modeli I big data w marketingu, PWN, Warszawa 2019
Literatura uzupełniająca
1. A. Dejnaka , Budowanie lojalności klientów , Helion , Gliwice 2007
2. I. Ostrowska , Model kształtowania lojalności konsumentów stosunku do marki. Na podstawie wybranych produktów konsumpcyjnych , Wyd. Naukowe US, Szczecin 2010
3. G. Biesiok , Logistyka usług, CeDeWu, Warszawa 2013
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: