Marketing w handlu i usługach 4.B.136.2
WYKŁADY
Treść zajęć/ Temat zajęć
Istota i znaczenie usług we współczesnej gospodarce
Teorie rozwoju handlu – współczesne trendy w sektorze handlu na świecie
Specyfika marketingu w usługach (masowy, wewnętrzny, interakcyjny)
Sposoby budowania przewagi konkurencyjnej w przedsiębiorstwach handlowych
Instrumenty marketingowe w przedsiębiorstwach usługowych (kształtowanie struktury marketingu-mix).
Strategie marketingowe przedsiębiorstw ( na wybranych przykładach ). Wizerunek przedsiębiorstwa i jego elementy.
Rola personelu w zakresie poziomu i jakości świadczenia usług . Standardy świadczonych usług.
Konwencjonalne i współczesne formy komunikacji marketingowej z konsumentami. Content marketing .
Koszty i efekty działań marketingowych
ĆWICZENIA
Treść zajęć/ Temat zajęć
Kryteria klasyfikacji usług – trendy na rynku .
Struktura podmiotowa handlu detalicznego – przykłady koncentracji i integracji w handlu w Polsce .
Dostosowywanie instrumentów marketingowych do wybranych przedsiębiorstw sektora usług.
Prezentacja wybranych przedsiębiorstw handlowych i usługowych – próba oceny działań marketingowych w wybranych podmiotach.
Tworzenie planu promocyjnego dla nowych produktów wprowadzanych na rynek.
Analiza wizerunku firm oferujących wybrane kategorie usług.
Planowanie działań w zakresie komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa z rynkiem
Standardy obsługi klienta w przedsiębiorstwach usługowych
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
p-W-1 Student posiada wiedzę dotyczącą zarządzania marketingowego przedsiębiorstwem handlowym i usługowym
p-W-2 Student zna metody i instrumenty marketingowe wykorzystywane w zarządzaniu przedsiębiorstwem zorientowanym na klienta
UMIEJĘTNOŚCI
p-U-1 Student potrafi rozwiązywać złożone i nietypowe problemy dotyczące zarządzania przedsiębiorstwem usługowym
p-U-2 Student umie analizować i prognozować programy marketingowe z wykorzystaniem poznanych instrumentów
Kryteria oceniania
WYKŁADY
Ocena podsumowująca:
Egzamin pisemny ( kolokwium)
ĆWICZENIA
F1 Projekt indywidualny 70%
F2 Projekt grupowy 30%
Ocena podsumowująca:
F1+F2
Literatura
Literatura podstawowa
1. L. Garbarski, Marketing .Koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011
2. M. Chłodnicki, Jak przyciągnąć, zadowolić i zatrzymać klientów, PWN, Warszawa 2018
3. A. Gilimore , Usługi , Marketing i zarządzanie , PWE , Warszawa 2006
Literatura uzupełniająca
1. P. Kotler. Marketing 3.0 , Wyd .MT Biznes , Warszawa 2010
2. P.Waniowski , D. Sobotkiewicz , M. Daszkiewicz , Marketing. Teoria i przykłady. Placet, Warszawa 2010
3.Tb.Alejandro, Emerging ideas in B2B marketing: processes, services and sales, Journal Of Business & Industrial Marketing, 2013, Vol.28(6), pp.467-467
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: