Negocjacje w logistyce 4.B.178
Podstawowe zagadnienia – definicja, cechy negocjacji, rodzaje negocjacji
Strategie rozwiązywania konfliktu; Negocjacje jako sposób rozwiązywanie konfliktu – rozwiązywanie sytuacji kryzysowych – przyczyny konfliktów, sposoby ich rozwiązywania
Facylitacje, mediacje, arbitraż. Pozytywne i negatywne skutki konfliktów rozwiązanych i nierozwiązanych
Porównanie zalet i wad negocjacji pozycyjnych (miękkich i twardych) z zaletami i wadami negocjacji problemowych (typu win-win). Szczegółowe wskazówki do stosowania negocjacji problemowych
Przygotowanie do prowadzenia negocjacji i fazy negocjacji. Sposoby zdobywania niezbędnych informacji
Warunki prowadzenia negocjacji; Dynamika i fazy procesu negocjacji
Wybrane techniki negocjacji. Omówienie i zastosowanie wybranych technik.
Negocjacje z zagranicznymi partnerami.
Etyka w negocjacjach
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
k-W-1 Absolwent zna podstawowe elementy procesu negocjacji
k-W-3 Absolwent zna typologię zachowań negocjacyjnych oraz zasady negocjacji międzykulturowych
k-U-2 Absolwent potrafi negocjować wykorzystując techniki werbalne i niewerbalne kluczowe z punktu widzenia zarządzania w organizacji
k-U-6 Absolwent potrafi brać udział w debacie i przezwyciężać bariery w negocjowaniu, w tym w obszarze negocjacji międzykulturowych
k-K-1 Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i uznawania jej znaczenia w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania w procesie negocjacyjnym
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne z pytaniami opisowymi i problemowymi
Literatura
Literatura podstawowa
1. Bazerman M. H., Neale M.A., Negocjując racjonalnie, Olsztyn 1997
2. Borkowska S., Negocjacje zbiorowe, Warszawa 1997
3. Dawson R., Sekrety udanych negocjacji, Poznań 1999
4. Dąbrowski P.J., Praktyczna teoria negocjacji, Warszawa 1991
5. Fisher R., Ury W., Dochodząc do tak, PWE, Warszawa 2006
6. Karrass G., Dobić targu, Sopot 1991
7. Martin D.M., Trudne rozmowy w interesach, Warszawa 1996
8. Mastenbroek W., Negocjowanie, Warszawa 1996
9. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2005
10. Ury W., Odchodząc od nie, PWE, Warszawa 2007
11. Pease A., Mowa ciała, Oficyna wydawnicza Rebis, Poznań 2007.
12. Hogan K., Psychologia perswazji, Wyd. Santorski &Co., Warszawa 2001
Literatura uzupełniająca
1. Dunder B., Rosell L., Techniki negocjacyjne. Jak odnieść sukces w negocjacji, 2006.
2. Fisher R., Shepiro D., Emocje w negocjacjach. Jak je wykorzystać nie tylko w biznesie, 2009.
3. Gorman T., Perswazja. Droga do osiągnięcia celów, 2009.
4. Lax D., Sebenius J., Negocjacje w trzech wymiarach, 2007.
5. Lewicki R., Saunders D., Barry B., Minton J., Zasady negocjacji. Kompendium wiedzy dla trenerów i menedżerów, 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: