Normalizacja i zarządzanie jakością w logistyce 4.B.179
Wykłady obejmują następujące tematy:
1. Co to jest jakość
2. Koszty jakości
3. Normy i normalizacja
4. Normy serii ISO 9000, 14000, 18000 i 50000
5. Normy i normalizacja w logistyce
6. Zintegrowane systemy zarządzania jakością
7. Metody i techniki TQM
Ćwiczenia obejmują case-study wybranych metod i technik TQM.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
znajomość podstaw z obszaru jakości oraz zarządzania jakością
znajomość i umiejętność zastosowania technik i metod TQM
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę - 75%
praca zaliczeniowa - 25%
Literatura
1. Urbaniak M., Systemy zarządzania w praktyce gospodarczej, Difin, Warszawa 2006.
2. Hamrol A., Zarządzanie jakością z przykładami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
3. Karaszewski R., Nowoczesne koncepcje zarządzania jakością, Dom Organizatora, Toruń 2009.
4. Bugdol M., Goranczewski B., Projakościowe usprawnianie organizacji oparte na procesach. Koncepcje, metody, narzędzia, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Oświęcimiu, Oświęcim 2011.
5. Wolniak R., Skotnicka B., Metody i narzędzia zarządzania jakością: teoria i praktyka, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2008.
6. Normy ISO
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: