Orientacja rynkowa w przedsiębiorstwie 4.B.184
Przedstawienie wiedzy na temat orientacji rynkowej przedsiębiorstw, wskazanie współczesnych trendów na rynku, oraz myślenie u podstaw którego leży zrozumienie, że zaspokojenie potrzeb w sposób lepszy i szybszy niż czynią to konkurenci- stanowi o sukcesie rynkowym przedsiębiorstwa . Przedstawienie zagadnień związanych z problematyką rynkowej orientacji przedsiębiorstwa, komunikacji z rynkiem, metod oceny poziomu orientacji rynkowej. Celem nauczania przedmiotu jest także uzyskanie wiedzy na temat metod kształtowania systemu zarządzania przedsiębiorstw zorientowanych rynkowo oraz korzyści oczekiwanych w przedsiębiorstwach o orientacji rynkowej.
Literatura uzupełniająca
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
k-W-1 Rozumie sposób funkcjonowania przedsiębiorstw zorientowanych rynkowo
k_W-8 Potrafi wskazać cechy orientacji rynkowej oraz kluczowe aspekty
Umiejętności
k-U-2
Potrafi analizować stopień orientacji rynkowej wybranych przedsiębiorstw z wykorzystaniem poznanych wskaźników i metod
Kompetencje społeczne
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Literatura
1. R. Kłeczek, Orientacja rynkowa w przedsiębiorstwie, wyd .A.E. Wrocław 2003;
2. J. Turek, E-konsumpcja na miarę. Technologie cyfrowe w zarzadzaniu ryzykiem konsumenta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2021
2. B. Glinka ,M.Kostera, Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu , Wolters Kluwer , Warszawa 2016
3. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2016.
4. B. Borusiak, Orientacja rynkowa we współczesnym handlu detalicznym, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: