Psychologia reklamy 4.B.272
Treść zajęć/ Temat zajęć
Psychologia reklamy jako subdyscyplina psychologii społecznej
Czym jest reklama? Co wpływa i jak mierzyć skuteczność reklamy?
Procesy poznawcze w reklamie – percepcja, uwaga, warunkowanie, pamięć
Emocje i nastrój w reklamie
Komunikacja w reklamie – komunikat reklamowy, język w reklamie, slogany reklamowe
Procesy uczenia się i ich wykorzystanie w reklamie
Wpływ reklamy na kształtowanie postaw konsumenckich
Pomiar i ocena efektów kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
p-W-1 Student zna i rozumie znaczenie psychologii w kontekście tworzenia efektywnej reklamy oraz wpływu psychologii na procesy decyzyjne konsumentów.
Kryteria oceniania
WYKŁADY
Ocena podsumowująca:
praca pisemna
Literatura
Literatura podstawowa
1.Albin K. Reklama. Przekaz. Odbiór. Interpretacja. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Wrocław 2000
2.Doliński D. Psychologiczne mechanizmy reklamy. GWP, Gdańsk 2003, 2008.
Literatura uzupełniająca
1. Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza: marketing i reklama. GWP, Gdańsk 2003.
2. Grochowska A. Procesy kategoryzacji i zniekształcenia pamięciowe w reklamie. GWP, Gdańsk 2009
3. Heath R. Reklama. Co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność? GWP, Gdańsk 2008
4. Kotler P. Marketing. Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005.
5. Kowal-Orczykowska A. W niewoli reklamy? Percepcja ukrytych przesłań reklamy prasowej. Impuls, Kraków 2007
6. Scott W., The psychology of advertising, The Atlantic Monthly (1857-1932), Jan 1904, Vol.93(000555), p.29
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: