Zarządzanie procesami logistycznymi w przedsiębiorstwie 4.B.401
1. Istota, funkcje i wyzwania zarządzania procesami logistycznymi w sieciach dostaw, (liczba godzin: 1), metody kształcenia: Analiza przypadków (praca w grupach/indywidualna), dyskusja
2. Wartość tworzona w procesach logistycznych a zasady racjonalnego kształtowania logistyki-mix i sieci logistycznych, (liczba godzin: 2), metody kształcenia: Analiza przypadków (praca w grupach/indywidualna), dyskusja
3. Wizualizacja procesów logistycznych z wykorzystaniem wybranych metod i narzędzi projektowych (SCOR, ARIS), (liczba godzin: 2), metody kształcenia: Projekt praktyczny (praca indywidualna) - prezentacja wyników i dyskusja
4. Decyzje podejmowane w zakresie logistycznej obsługi klienta i ich konsekwencje rynkowe; Metody realizacji zamówień oraz zarządzania logistyczną obsługą klienta, (liczba godzin: 2), metody kształcenia: Analiza przypadków (praca w grupach/indywidualna), dyskusja
5. Zapas a zdolność dostawcza sieci logistycznej – metody zarządzania zapasami, uwarunkowania decyzji i ich konsekwencje, (liczba godzin: 2), metody kształcenia: Rozwiązywanie zadań (praca indywidualna), analiza przypadków (praca w grupach)
6. Zasady projektowania, organizacji i sterowania pracą magazynów – decyzje i metody ich podejmowania, (liczba godzin: 2), metody kształcenia: Rozwiązywanie zadań (praca indywidualna), analiza przypadków (praca w grupach) i dyskusja
7. Metody podejmowania decyzji odnośnie transportu – uwarunkowania procesu i opcje racjonalizacji, (liczba godzin: 2), metody kształcenia: Analiza przypadków (praca w grupach) i dyskusja
8. Zasady doboru opakowań i metod znakowania produktów
w łańcuchach logistycznych, (liczba godzin: 2), metody kształcenia: Analiza przypadków (praca w grupach/indywidualna), dyskusja
Literatura uzupełniająca
Efekty kształcenia
WIEDZA
1. Student zna i rozumie istotę oraz podstawowe związki między kategoriami rynkowymi a systemem i procesami logistycznym,
w szczególności w obszarze procesu tworzenia wartości w łańcuchu dostaw, [metody weryfikacji efektu: Wypowiedzi ustne w trakcie zajęć (F1); zaliczenie pisemne moduł wiedzy (P2)]
2. Student posiada wiedzę niezbędną do analizy uwarunkowań działalności logistycznej w przedsiębiorstwie i łańcuchu dostaw [metody weryfikacji efektów: Jw.]
3. Student zna metody i narzędzia pozwalające opisywać struktury istniejące w sferze logistyki oraz procesy w nich zachodzące, [metody weryfikacji efektów: Realizacja zadań w trakcie zajęć (F3); zaliczenie pisemne moduł wiedzy (P2)]
UMIEJĘTNOŚCI
1. Student potrafi zastosować właściwą metodę analizy danych (spośród standardowych metod i narzędzi ekonomicznych, matematycznych i statystycznych) dla rozwiązania konkretnego problemu decyzyjnego związanego z dowolnym procesem logistyki-mix, [metody weryfikacji efektów: (F1); realizacja zadań (F3), projekt praktyczny moduł umiejętności (P1)]
2. Student potrafi analizować przyczyny i uwarunkowania sytuacji decyzyjnych z perspektywy procesów i efektów logistycznych [metody weryfikacji efektów: (F1), (P1)]
3. Student potrafi zastosować zdobytą wiedzę dla rozstrzygania dylematów typowych dla działalności logistycznej, argumentując własne stanowisko w sposób poprawny językowo i merytorycznie [metody weryfikacji efektów: (F1), (F3), (P1)]
4. Student posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk rynkowych oraz ich wpływu na procesy, a także efekty logistyczne, [metody weryfikacji efektów: (F1), (P1)]
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
1. Student potrafi współdziałać i pracować w grupie pełniąc w niej zróżnicowane role [metody weryfikacji efektów: Zaangażowanie w trakcie zajęć (F2)]
2. Student potrafi uzupełniać i doskonalić swoją wiedzę
i umiejętności, rozumiejąc jednocześnie potrzebę dalszego pogłębiania zdobytych kompetencji, [metody weryfikacji efektów: (F1)]
3. Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji wybranego przez siebie zadania, [metody weryfikacji efektów: (F3)]
Kryteria oceniania
Ocena F - formująca (50%)
F1 – wypowiedź ustna w trakcie zajęć (10%)
F2 – zaangażowanie w pracę na zajęciach (10%)
F3 – realizacja zadań w trakcie zajęć (30%)
Ocena P - podsumowująca (50%)
P1 - zaliczenie w oparciu o projekt praktyczny - moduł oceny umiejętności (30%)
P2 - zaliczenie w oparciu o projekt praktyczny - moduł oceny wiedzy (20%)
Praktyki zawodowe
Realizacja projektu praktycznego opartego na studium przypadku (dane literaturowe lub pochodzące z wybranego przedsiębiorstwa)
Literatura
Literatura podstawowa
1. Instrumenty zarządzania logistycznego, red. M. Ciesielski, PWE, Warszawa 2006.
2. Logistyka, red. D. Kisperska-Moroń, St. Krzyżaniak, ILiM, Poznań 2009.
3. R. Śliwka, W. Rokicki, T. Lus, Logistyka. Casebook. Studia przypadków prezentujące wybrane problemy z firm rozwiązane na podstawie rzeczywistych danych, PWN, Warszawa 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: