Zarządzanie relacjami 4.B.407
1. Zarządzanie relacjami – czym są relacje? Dlaczego warto je uwzględniać? Jak wpływają na funkcjonowanie organizacji?
2. Rola lidera w zarządzaniu relacjami.
3. Komunikacja i jej znaczenie dla budowania dobrych relacji.
4. Wywieranie wpływu – reguły i narzędzia, skuteczne przekonywanie.
5. Zarządzanie konfliktem – sytuacje konfliktowe
6. Prowadzenie efektywnych spotkań
7. Rozwój sieci relacji międzyorganizacyjnych – procesy integracyjne w wymiarze lokalnym, regionalnym, narodowym, międzynarodowym i globalnym
8. CSR – doskonalenie relacji społecznych
Literatura uzupełniająca
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. cechy człowieka jako podmiotu konstytuującego struktury otaczającej go rzeczywistości i zasady etycznego
funkcjonowania w środowisku pracy (k_W13).
2. w zaawansowanym stopniu procesy społeczno-gospodarcze we współczesnym świecie, a także relacje społeczne
zachodzące w organizacji i jej otoczeniu (k_W15).
Umiejętności: student potrafi
3. komunikować się w sposób precyzyjny i spójny w formie pisemnej oraz ustnej z użyciem specjalistycznej terminologii dotyczącej zjawisk oraz procesów zachodzących w organizacjach oraz ich otoczeniu (k_U13).
4. planować, komunikować się i organizować pracę – indywidualną podejmując samodzielnie decyzje oraz w zespole pełniąc w nim różne role (k_U19).
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
5. krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz do podejmowania samokształcenia i aktualizacji wiedzy przez całe życie (k_K01).
Kryteria oceniania
F1 - kolokwium sprawdzające wiedzę zdobytą podczas wykładów i umiejętność jej zastosowania do rozwiązywania problemów praktycznych.
F2 - Aktywność studentów podczas wykładów, przejawiająca się poprzez przygotowanie, udział w dyskusji, samodzielne formułowanie pytań dotyczących omawianego tematu, analizę studiów przypadków itp.
Studenci będą oceniani w oparciu o gamifikację. Na ocenę podsumowującą składa się:
1. ocena z kolokwium sprawdzającego zdobytą przez studentów wiedzę oraz umiejętność jej zastosowania do analizy, interpretacji i rozwiązywania problemów praktycznych (80%),
2. aktywność studentów podczas wykładów, przejawiająca się poprzez przygotowanie, udział w dyskusji, samodzielne formułowanie pytań dotyczących omawianego tematu, analizę studiów przypadków itp. (20%).
Literatura
1. Rudnicka A.: CSR-doskonalenie relacji społecznych w firmie”, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.
2. „Zarządzanie relacjami międzyorganizacyjnymi: doświadczenia i wyzwania” red. Nauk. A. Adamik, Monografia Politechniki Łódzkiej, Łódź 2010.
3. Olesiński Z.: „Zarządzanie relacjami międzyorganizacyjnymi”, Wydawnictwo CH Beck, Warszawa 2010.
4. Tyszkiewicz R.: "Zarządzanie relacjami z interesariuszami organizacji", Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa 2017.
5. Glińska-Neweś A.: „Pozytywne relacje interpersonalne w zarządzaniu”, Wydawnictwo naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2017.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: