Metody badań marketingowych 4.B.807
WYKŁAD
Pojęcie i istota badań, klasyfikacja badań
Badania marketingowe a proces decyzyjny. Formułowanie problemu i hipotez badawczych
Proces i procedura badawcza
Metody doboru próby do badań
Pomiar jako podstawa gromadzenia danych
Metody gromadzenia danych ze źródeł wtórnych
Metody gromadzenia danych ze źródeł pierwotnych (metody ankietowy, wywiady, obserwacje, eksperymenty)
Wybrane metody badania postępowania nabywców na rynku
Metody prognozowania zakupów
Badania związane z segmentacją rynku
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Profil kształcenia
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
p-W-1 Student ma podstawową wiedzę z zakresu badań marketingowych, zna podstawy teoretyczne związane z realizacja projektów badawczych
p-W-2 Student zna metody prowadzenia badań marketingowych; zna podstawowe metody i narzędzia pozyskiwania danych
UMIEJĘTNOŚCI
p-U-1 Student potrafi diagnozować i rozwiązywać problemy badawcze w obszarze marketingu
p-U-2 Student potrafi formułować sądy w ważnych sprawach marketingowych
Kryteria oceniania
WYKŁAD
F1 egzamin ustny z pytaniami problemowymi umiejętność jej zastosowania do rozwiązywania problemów praktycznych (95% - waga 2)
F2 Aktywność studentów podczas wykładów, przejawiająca się poprzez udział w dyskusji, samodzielne formułowanie pytań dotyczących omawianego tematu (5% - waga 1)
Ocena podsumowująca: średnia ważona wynikająca z ocen F1-F2
Literatura
Kauf S., Badania rynkowe w sferze marketingu i logistyki, UO Opole 2004
Badania marketingowe. Teoria i praktyka. Redakcja naukowa K. Mazurek - Łopacińska, PWN Warszawa 2005
Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Redakcja D. Maison, A. Noga - Bogomilski, Gdańskie Wydawnictwo
Psychologiczne, Gdańsk 2007
Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce - seria: Marketing bez tajemnic, PWE Warszawa 2001
Kauf S., Tłuczak A., Metody i techniki badań ankietowych na przykładzie zachowań komunikacyjnych opolan, Opole 2013
Kauf S., Tluczak A., Badania rynkowe w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Warszawa, Difin 2015
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: