Ekonomia zrównoważonego rozwoju 4.B.929
Wykłady:
WPROWADZENIE DO EZR
WKŁAD EKONOMII TRADYCYJNEJ
ETAPY NA DRODZE DO EZR
KLUCZOWE ELEMENTY I KONTROWERSJE
OSOBISTY WYMIAR ZR
ZARYS PODSTAW TRANSDYSCYPLINARNYCH
INSTRUMENTY POLITYCZNO-PRAWNE
OPERACJONALIZACJA POJĘCIA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
PODSTAWY ZRÓWNOWAŻONEJ POLITYKI GOSPODARCZEJ
PODSTAWY ZRÓWNOWAŻONEJ POLITYKI ENERGETYCZNEJ
PODSTAWY ZRÓWNOWAŻONEJ POLITYKI MOBILNOŚCI
OSZCZĘDZANIE ZASOBÓW, PROJEKTOWANIE PRODUKTÓW, ODPADY
Ćwiczenia:
ŚWIATOWA EMISJA CO2
ZASOBY SUROWCOWE NA ŚWIECIE
SUROWCE ENERGETYCZNE NA ŚWIECIE
ENERGETYKA ZIELONA A ENERGETYKA KONWENCJONALNA
TRANSPORT ZIELONY A KONWENCJONALNY
SPOSOBY RADZENIA SOBIE Z ODPADAMI
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. w pogłębionym stopniu doktryny zrównoważonego rozwoju oraz tendencje rozwojowe w naukach ekonomicznych (K_W01)
2. w pogłębionym stopniu zasady funkcjonowania ekonomii zrównoważonego rozwoju i o ich ewolucji(K_W02).
3. w pogłębionym stopniu rolę instytucji ekonomicznych i innych instytucji społecznych oraz relacje między nimi (k_W03)
4. normy i reguły organizujące struktury i instytucje funkcjonujące w gospodarce krajowej oraz mechanizmy ekonomiczne działające w sferze ekonomii zrównoważonego rozwoju(K_W08)
5. pozytywne i negatywne skutki globalizacji, zmian klimatu i innych procesów związanych z rozwojem cywilizacyjnym(K_W09)
6. ekonomiczne, prawne i etyczne zasady oraz uwarunkowania podejmowania decyzji gospodarczych i prowadzenia działalności gospodarczej, w tym z zakresu zrównoważonego rozwoju(K_W10).
Umiejętności: student potrafi
7. identyfikować i interpretować przyczyny, przebieg oraz skutki zjawisk i procesów związanych z ekonomią zrównoważonego rozwoju wykorzystując istniejące lub proponując własne metody i narzędzia (k_U02);
8. obserwować, wyciągać wnioski oraz formułować i prezentować opinie na temat problemów ekonomicznych w sferze zrównoważonego rozwoju (k_U04)
9. dyskutować na tematy ekonomii zrównoważonego rozwoju z przedstawicielami różnych środowisk społeczno-zawodowych(K_U07).
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
10. proponowania rozwiązań problemów poznawczych i praktycznych z zakresu ekonomii zrównoważonego rozwoju oraz przewidywania ich skutków, a w przypadku trudności z samodzielnym wskazaniem rozwiązania, korzystania ze wsparcia ekspertów (K_K03
11. inicjowania i realizacji działań na rzecz interesu publicznego, w tym przejrzystości procesu decyzyjnego, równoważenia sprzecznych interesów oraz rozpatrywania decyzji ekonomicznych nie tylko w interesie prywatnym, ale również w kontekście dobra wspólnego(K_K04)
12. podejmowania działań ukierunkowanych na kreowanie nowych rozwiązań oraz wykorzystywanie szans pojawiających się w otoczeniu społeczno-ekonomicznym(K_K05)
13. dbania o etos zawodu, w tym odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych oraz identyfikowania i rozstrzygania etycznych dylematów związanych z wykonywaniem zawodu(K_K06).
Kryteria oceniania
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Zaliczenie ustne (1-13)
Projekty (1-13)
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ocena z wykładu na podstawie zaliczenia ustnego
Ocena z ćwiczeń na podstawie średniej arytmetycznej ocen uzyskanych z projektów (90%) oraz punktów z aktywności i postawy na zajęciach (10%)
Literatura
1. H. Rogall, Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Teoria i praktyka. ZYSK i S-KA, Poznań 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: