Seminarium dyplomowe 4.B.954.2
Ustalenie toku postępowania badawczego dla części empirycznej
Gromadzenie i weryfikacja informacji pierwotnych i wtórnych
Analiza i dyskusja nad wyborem metod badawczych
Przeprowadzenie badań i prezentacja wyników badawczych
Pisemne opracowanie i redakcja części empirycznej, przygotowanie projektu zagospodarowania wybranego fragmentu przestrzeni
Redakcja pełnej wersji pracy dyplomowej
Analiza, dyskusja i ocena całości pracy
Przygotowanie do egzaminu i obrony pracy dyplomowej
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna podstawową terminologię stosowaną w gospodarce przestrzennej, podstawowe koncepcje, modele i kierunki badań w gospodarce przestrzennej
Student zna i rozumie istotę badań gospodarki przestrzennej, wie co jest przedmiotem, podmiotem i celem badań gospodarki przestrzennej
Student ma podstawową wiedzę o uczestnikach gospodarowania przestrzenią i gospodarowania w przestrzeni
Student zna podstawowe źródła informacji, techniki, narzędzia i metody badań w gospodarce przestrzennej
Student ma wiedzę o zjawiskach i procesach: przyrodniczych, ekonomicznych, społecznych zachodzących w przestrzeni geograficznej oraz powiązaniach miedzy nimi
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego
Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną z zakresu gospodarki przestrzennej i powiązanych z nią dyscyplin do konceptualizacji problemu badawczego
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnych źródeł informacji
Student posiada podstawowe umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie badań, formułowanie i prowadzenie analiz przestrzennych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki badań
Student potrafi w mowie i piśmie w sposób precyzyjny, specjalistyczny a zarazem zrozumiały wypowiadać się na tematy dotyczące gospodarki przestrzennej
Student posiada umiejętność przygotowania autorskiego naukowego opracowania pisemnego
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego
Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, konsekwentnie realizuje kolejne etapy działań
Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy; umiejętnie organizować pracę własną oraz grupy
Student ma świadomość roli absolwenta studiów z zakresu gospodarki przestrzennej, rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących gospodarowania przestrzenią i w przestrzeni
Student jest przygotowany do pracy zawodowej, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga wybrane dylematy związane z pracą zawodową
Kryteria oceniania
Ocena z pracy dyplomowej
Literatura
Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Wyd. Kolonia Limited, Wrocław 2006
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową, tłum. G. Jurkowlaniec, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2007
Jura J., Roszczypała J., Metodyka przygotowania prac dyplomowych, Warszawa 2000
Plit F., Jak pisać prace licencjackie i magisterskie z geografii. Poradnik bardzo praktyczny, Warszawa 2007.
Regulamin studiów Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2012 (www.uni.opole.pl)
Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2006
Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83 z późn. zm.).
Żebrowski W., Technika pisania prac licencjackich i magisterskich. Zagadnienia wybrane, Wyd. Olsztyńskiej Wyższej Szkoły im. Józefa Rusieckiego, Olsztyn, 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: