Blue Ocean Strategy 4.E.5
1. Tworzenie przestrzeni rynkowych. Innowacja wartości.
2. Strategia błękitnego oceanu - tworzenie i narzędzia analityczne.
3. Formułowanie strategii błękitnego oceanu.
4. Realizacja strategii błękitnego oceanu.
Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem symulacji.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. metody i narzędzia wykorzystywane podczas analizy sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa w celu znalezienia niezagospodarowanej przestrzeni rynkowej (K_W06)
Umiejętności: student potrafi
2. tworzyć kanwę wartości przedsiębiorstwa, wykorzystywać diagram eliminuj-redukuj-wzmocnij-stwórz podczas tworzenia oferty przedsiębiorstwa (K_U06)
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
3. znajdywania niezagospodarowanych przestrzeni rynkowych wśród rosnącej konkurencji poprzez wykorzystanie zdobytej wiedzy dotyczącej wzmocnienia silnych stron przedsiębiorstwa oraz redukcji słabych stron (K_K02)
Kryteria oceniania
Projekt (60%)
Aktywność podczas zajęć przejawiająca się poprzez dyskusję, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi (40%)
Literatura
1. Mauborgne, R., Chan, K. W., Strategia błękitnego oceanu. Wydanie rozszerzone, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2018.
2. Waters, D., Zarządzanie operacyjne. Towary i usługi, PWN, Warszawa 2023.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: