Statystyka 4.FiR.10
Wprowadzenie do badań statystycznych
Analiza opisowa struktury zjawisk
Współzależność cech i jej miary
Analiza regresji
Badanie szeregów czasowych. Indywidualne i agregatowe wskaźniki dynamiki
Tendencja rozwojowa zjawiska – trendy i ich typy
Zmienne losowe i ich rozkłady. Twierdzenia graniczne
Elementy teorii estymacji
Testowanie hipotez statystycznych
Literatura uzupełniająca
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2024/25-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student posługuje się podstawową wiedzą ze statystyki jako narzędziem profesjonalnej pracy.
Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych metod technik decyzyjnych; zna podstawowe metody modelowania i prognozowania.
UMIEJĘTNOŚCI
Student posiada umiejętność wyboru i stosowania metod statystycznych w badaniach struktury procesów masowych
Student samodzielne analizuje i interpretuje aktualne zjawiska i procesy ilościowe
Student potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczno-ekonomiczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi statystycznych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu statystyki
Kryteria oceniania
LABORATORIUM
Sprawdzian pisemny: zestaw zadań do rozwiązania głównie w programach STATISTICA lub Excel.
Aktywność i zaangażowanie na zajęciach: odpowiedź ustna: rozwiązywanie zadań z listy przy tablicy.
Ocena podsumowująca z laboratorium wynika z sumy punktów za sprawdzian pisemny oraz za aktywność na zajęciach.
WYKŁAD
Test z teorii na zaliczenie wykładu.
Literatura
1. Borys T., Kusterka-Jefmańska M., Statystyka z prostej perspektywy teorii
zbiorów, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2019,
część I-III.
2. Musiałkiewicz J., Statystyka, Wydawnictwo Ekonomik, Warszawa 2017.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: