Fonetyka pastoralna 5.1.0.3.10.c
Ćwiczenia czytania tekstów z Pisma Świętego z zastosowaniem zasad interpretacji tekstu (frazowanie, pauzowanie, intonacja, akcent, tempo, modulacja głosu), ćwiczenie mowy żywej z zastosowaniem zasad komunikacji niewerbalnej: (gestykulacja, mimika twarzy, postawa ciała), przygotowanie studentów do funkcji lektora oraz nabycie umiejętności głoszenia świadectwa jako pierwszej formy przepowiadania słowa Bożego.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna zasady i potrafi poprawnie odczytać tekst Słowa Bożego w liturgii, zna zasady przemawiania i zachowania się na ambonie, stosując mowę żywą w przekazie potrafi stosować formę świadectwa, świadomie komunikuje się ze słuchaczami za pośrednictwem mowy ciała.
Kryteria oceniania
Konwersatorium.
Zaliczenie z oceną z czytania tekstu biblijnego, przygotowanie i wygłoszenie świadectwa
Podstawowe kryteria
1. Czytanie tekstu z Biblii : – 40%
2. Wygłoszenie świadectwa: - 40%
3. Aktywność na zajęciach – 20%
Literatura
Korolko M., Sztuka retoryki. Przewodnik encyklopedyczny, Warszawa 1998.
Korolko M., Podręcznik retoryki kaznodziejskiej, Kraków 2010.
Siwek G., Przepowiadać skuteczniej. Elementy retoryki kaznodziejskiej, Kraków 1992.
Urbański P. (red.), Retoryka na ambonie, Kraków 2003.
Wieczorkiewicz B., Sztuka mówienia, Warszawa 1997.
Załazińska A., Retoryka podręczna. Czyli jak wnikliwie słuchać i przekonująco mówić, Kraków 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: