Katolicka nauka społeczna 5.1.0.6.03.c
Pogłębiona analiza wybranych dokumentów społecznego nauczania Koscioła.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
W1. Student potrafi wymienić podstawowe dokumenty społecznego nauczania Kościoła - TMA_02; P7S_WG.
W2. Student zna treść poszczególnych dokumentów społecznego nauczania Kościoła - TMA_11; P7S_WG.
UMIEJĘTNOŚCI
U1. Student potrafi formułować własne opinie na temat przyczyn i przebiegu procesów społecznych - TMA_U12; P7S_UW.
U2. - Student potrafi posługiwać się regułami i normami w celu rozwiązywania wybranych problemów - TMA_13; P7S_UW.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K1. - Student potrafi aktywnie włączać się w dyskusje w oparciu o poznane wartości i zasady społecznego nauczania Kościoła - TMA_K06; P7S_KK, P7S_KO.
K2. - Student samodzielnie uzupełnia wiedzę i umiejętności rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny - TMA_K02; P7S_KR.
Kryteria oceniania
Forma zaliczenia:
średnia ocen z pisemnych sprawdzianów z zadanych lektur.
Kryteria oceniania:
Ocena niodostateczna
WIEDZA
W1. Student nie potrafi wymienić podstawowych dokumentów społecznego nauczania Kościoła.
W2. Student nie zna treści poszczególnych dokumentów społecznego nauczania Kościoła.
UMIEJĘTNOŚCI
U1. Student nie potrafi formułować własnych opini na temat przyczyn i przebiegu procesów społecznych.
U2. - Student nie potrafi posługiwać się regułami i normami w celu rozwiązywania wybranych problemów.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K1. - Student nie potrafi aktywnie włączać się w dyskusje w oparciu o poznane wartości i zasady społecznego nauczania Kościoła.
K2. - Student nie uzupełnia wiedzy i umiejętności rozszerzonych o wymiar interdyscyplinarny.
Ocena dostateczna
WIEDZA
W1. Student potrafi wymienić podstawowe dokumenty społecznego nauczania Kościoła.
W2. Student zna elementarne treść poszczególnych dokumentów społecznego nauczania Kościoła.
UMIEJĘTNOŚCI
U1. Student potrafi formułować własne opinie na temat procesów społecznych.
U2. - Student potrafi posługiwać się niektórymi regułami i normami w celu rozwiązywania problemów.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K1. - Student potrafi zając stanowisko w temacie wybranych problemów społecznych.
K2. - Student interesuje się w podstawowym zakresie poszerzaniem wiedzy o życiu społecznym.
Ocena dobra
WIEDZA
W1. Student potrafi wymienić dokumenty społecznego nauczania Kościoła.
W2. Student zna treść poszczególnych dokumentów społecznego nauczania Kościoła.
UMIEJĘTNOŚCI
U1. Student potrafi formułować własne opinie na temat przyczyn i przebiegu procesów społecznych.
U2. - Student potrafi posługiwać się regułami i normami w celu rozwiązywania wybranych problemów.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K1. - Student potrafi wyrazić opinię o procesach społecznych w oparciu o wartości i zasady społecznego nauczania Kościoła.
K2. - Student uzupełnia wiedzę i umiejętności rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny.
Ocena bardzo dobra
WIEDZA
W1. Student potrafi wymienić dokumenty społecznego nauczania Kościoła.
W2. Student zna dogłębnie treść poszczególnych dokumentów społecznego nauczania Kościoła.
UMIEJĘTNOŚCI
U1. Student potrafi formułować własne krytyczne opinie na temat przyczyn i przebiegu procesów społecznych.
U2. - Student posiada bardzo dobre umiejętności posługiwania się regułami i normami w celu rozwiązywania wybranych problemów.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K1. - Student potrafi aktywnie i kreatywnie włączać się w dyskusje w oparciu o poznane wartości i zasady społecznego nauczania Kościoła.
K2. - Student samodzielnie i systematycznie uzupełnia wiedzę i umiejętności rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny.
Literatura
1. Leon XIII, Rerm novarum.
2. Pius XI, Quadragesimo anno.
3. Jan XXIII, Pacem in terris.
4. Jan Paweł II, Centesimus annus.
5. Benedykt XVI, Caritas in veritate.
6. Franciszek, Laudato si.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: