Teologia dogmatyczna: protologia 5.1.STK.2.01
1. Kreacjonizm w Starym Testamencie
2. Kreacjonizm w Nowym Testamencie
3. Kierunki rozwoju starochrześcijańskiej protologii
4. Kierunki rozwoju średniowiecznej protologii
5. Kryzys kreacjonizmu w epoce nowożytnej
6. Protologiczna antropologia
7. Angelologia
8. Demonologia i nauka o szatanie
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
1. Ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu teologii systematycznej, zwłaszcza dogmatycznej – protologii
2. Ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach teologii z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami humanistycznymi, społecznymi i prawnymi, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych
3. Ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach teologii z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami humanistycznymi, społecznymi i prawnymi, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych
Umiejętności
1. Potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej
2. Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, prowadzenia merytorycznej dyskusji teologicznej, ekumenicznej i światopoglądowej, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań
3. posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, prowadzenia merytorycznej dyskusji światopoglądowej dotyczącej religii i jej miejsca w kulturze, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań
Kompetencje społeczne (postawy)
K1. Student ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów
K2. Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy doktrynalne związane z pracą duszpasterską
K3. Interesuje się współczesnymi dokonaniami w zakresie protologii
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
1. Obecność na zajęciach – 50%
2. Praca zaliczeniowa: przygotowanie prezentacji – 30%
3. Aktywność na zajęciach – 20%
Kryteria oceniania:
‒ bardzo dobry (5,0) – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach uczenia się
‒ dobry plus (4,5) – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach uczenia się
‒ dobry (4,0) – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach uczenia się
‒ dostateczny plus (3,5) – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach uczenia się
‒ dostateczny (3,0) – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach uczenia się
‒ niedostateczny (2,0) – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach uczenia się
Literatura
BARTNIK Cz., Dogmatyka katolicka, Lublin 1999.
BUXAKOWSKI J., Stwórca i stworzenie, Pelplin 1998.
GANOCZY A., Nauka o stworzeniu, tłum. J. Fenrychowa, Kraków 1999.
SYNOWIEC J., Na początku, Warszawa 1996
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: