Dydaktyka edytorstwa muzycznego 5.3.2.0.1.114.c
1. Terminologia stosowana w edytorze nut Finale.
2. Tworzenie nowego dokumentu w kreatorze.
3. Proste wprowadzanie.
4. Szybkie wprowadzania.
5. Dodawanie szczegółów.
6. Artykulacje i ekspresje.
7. Układ strony i drukowanie.
8. Praca z partyturą i głosami.
9. Odtwarzanie.
10. Tabulatura gitarowa.
11. Inne tematy związane z notacją.
12. Inne ciekawe funkcje Finale.
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
uprawnienia pedagogiczne
Efekty kształcenia
Wiedza
1. Student zna i rozumie podstawowe elementy dzieła muzycznego - MEA_W08; P6S_WG.
2. Student ma uporządkowaną wiedzę szczegółową w zakresie systemów notacji muzycznej od średniowiecza do współczesności - MEA_W16; P6S_WG.
3. Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego - MEA_W19; P6S_WK.
Umiejętności
1. Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł muzycznych (muzykalia dawne i współczesne, źródła fonograficzne, instrumenty) z wykorzystaniem internetowych baz danych - MEA_U01; P6S_UU.
2. Student posiada umiejętność charakteryzowania muzyki tradycyjnej, potrafi stosować zasady poprawnej dokumentacji muzycznej w teorii i praktyce - MEA_U06; P6S_UW.
3. Student ma przygotowanie w zakresie edukacji w odniesieniu do prowadzenia zajęć dydaktycznych w szkolnictwie podstawowym i amatorskim w dziedzinie edytorstwa muzycznego - MEA_U19; P6S_UO.
Kompetencje społeczne
1. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego zdobywania wiedzy, dokształcania się zawodowego i zdobywania umiejętności w zakresie edytorstwa mzycznego -MEA_K01; P6S_KK.
2. Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania związanego z edukacją muzyczną w zakresie edytorstwa muzycznego - MEA_K03; P6S_KK.
3. Student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie europejskiego i polskiego dziedzictwa kulturowego w zakresie kultury muzycznej, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju życia muzycznego na Śląsku - MEA_K05; P6S_KR.
Kryteria oceniania
Ocenianie odbywa się w oparciu o Wewnątrzkatedralny System Oceniania.
Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną.
Formy zaliczenia: termin oddania pracy zaliczeniowej zostanie ustalony pod koniec semestru
Podstawowe kryteria:
20% udział w zajęciach
30% zaliczenie zadań na zajęciach
50% przygotowanie pracy zaliczeniowej
Literatura
Literatura wykorzystywana do prowadzenia zajęć:
1. Piotr Kołodziej, Finale. Edytor nutowy nie tylko dla profesjonalistów, Gliwice 2004.
Literatura uzupełniająca:
2. Maria Przywecka-Samecka, Drukarstwo muzyczne w Europie do końca XVIII wieku, Wrocław 1987, Musica Claromontana I-VI, Kraków 2005-2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: