Kurs w języku obcym nowożytnym 5.5.1.4.04
W ramach przedmiotu student zapoznaje się ze specyfiką języka angielskiego, stosowanego w naukach szczegółowych, takich jak fizyka. W trakcie zajęć czytany jest popularno-naukowy tekst, w którym z jednej strony pojawia się techniczne słownictwo, z drugiej jednak przystępność tekstu pozwala na łatwe zrozumienie dość wymagającej pod względem konceptualnym tematyki. Praca z anglojęzycznym tekstem naukowym ma również na celu nabycie przez studenta zdolności do zaangażowania się w prostą konwersację na tematy naukowe w języku angielskim i poszerza poziom jego oŋólnego wykształcenia.
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
monograficzne
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna i rozumie:
1. terminy i pojęcia wykorzystywane w dyskursie naukowym (k_W01, P6S_WG)
2. zasady tworzenia struktur gramatyczno-leksykalnych w języku angielskim o profilu naukowym (k_W12, P6S_WG)
Umiejętności
Student potrafi:
3. posługiwać się językiem angielskim o profilu naukowym na poziomie B2 w mowie i piśmie (k-U12, P6S_UK)
4. wykorzystywać swoje zdolności językowe oraz podstawową wiedzę naukową by wyrażać własne opinie i właściwie reagować na wypowiedzi innych (k-U05, P6S_UK)
Kompetencje społeczne (postawy)
Student powinien:
5. dbać o etykę i kulturę wypowiadania się (k_K03, P6S_KR).
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składa się aktywność na zajęciach oraz indywidualna prezentacja studenta na temat zadany przez prowadzącego.
Literatura
S.W. Hawking, A Briefer History of Time, : The Science Classic Made More Accessible, Batnam, 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: