Indyjskie oblicze chrześcijaństwa 5.6.0.4.07
1. Zagadnienia wstępne: kontekst i zarys historyczny Indii
2. Misja św. Tomasza Apostoła. Tomasz z Kany i chrześcijaństwo IV w.
3. Organizacja Kościoła św. Tomasza
4. Indyjskie misje Rzymu
5. Podziały chrześcijaństwa indyjskiego
6. Tradycje liturgiczne we współczesnych Indiach
7. „Hinduistyczni w kulturze, chrześcijańscy w wierze, orientalni w kulcie”
8. Ruchy protestanckie w Kościołach Indii
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Realizowany w terenie
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
OCL _W03: ma uporządkowaną wiedzę na temat chrześcijaństwa w świecie Orientu, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, geograficznych i politycznych podstaw P6S_WG / prezentacja
OCL _W09: zna podstawowe teorie dotyczące ustrojów politycznych i gospodarek Azji, rozumie ich różnorodne uwarunkowania P6S_WG/K / aktywność na zajęciach
OCL _W10: ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o różnych kwestiach dotyczących zagadnień prawnych i ich specyfice w krajach Orientu P6S_WK / prezentacja
OCL _W11: zna najważniejsze tradycyjne i współczesne nurty i systemy kulturowe, rozumie ich historyczne uwarunkowania P6S_WK / prezentacja
OCL _U01: potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk religijnych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami ludzkiej działalności P6S_UW / prezentacja/ aktywność na zajęciach
OCL _U03: potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania przestrzeni kultury i sztuki oraz projektowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności kulturalnej i religijnej P6S_UW / aktywność na zajęciach
OCL _U08: posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów i instytucji religioznawczych P6S_UO / prezentacja
OCL _U13: potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych P6S_UO / aktywność na zajęciach
OCL _K01: ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia P6S_KK / prezentacja/ aktywność na zajęciach
OCL _K02: docenia znaczenie nauk dotyczących kultury i sztuki dla utrzymania i rozwoju prawidłowych kontaktów w ramach cywilizacji chrześcijańskiego Wschodu i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych P6S_KO / prezentacja/ aktywność na zajęciach
OCL _K09: uczestniczy w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego chrześcijan Wschodu P6S_KR / prezentacja
Kryteria oceniania
- przygotowanie i aktywność studenta podczas zajęć (podejmowanie dyskusji, forma i treść używanych argumentów) – 30%;
- przygotowanie medialnej formy prezentacji (prezentacja, audycja, film, reportaż, artykuł) i umieszczenie jej w Internecie (np. na YouTube, FB, stronie własnej) lub opublikowanie w inny sposób (książka, rozdział, artykuł w czasopiśmie, poster, wystawa, itp.) oraz rozmowa zaliczeniowa – 70%.
Literatura
1. Appassery G., Qnay-Thoma and Kaldaya Qurbana: Critical Evaluation, w: „The Harp” 21 (2006), s. 263–321.
2. Kollaparambil J., The Babylonian Origin of the Southists among the St Thomas Christians, Roma 1992.
3. Mingana A., The Early Spread of Christianity in India, „Bulletin of John Rylands Library”10 (1926), s. 480-492.
4. Pallath P., La Chiesa cattolica in India, Roma 2003.
5. Panikkar K. M., Some Aspects of Nāyar Life, „The Journal of the Royal Anthropological Institute of Great Britain and Ireland” 48 (1918), s. 254–293.
6. Paul B., The Syrian Orthodox Christians of St. Thomas, Cochin 1986.
7. Swiderski R. M., Northists and Southists: A Folklore of Kerala Christians, „Asian Folklore Studies” 47 (1988), s. 73–92.
8. Varicatt C., The Suriani Church of India, her quest for autochthonous bishops (1877-1896), Kottayam 1995.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: