Podróże z historią. Rzym jubileuszowy 5.FAK.105
1. Część przygotowawcza
Przygotowanie planu i celu wyjazdu, założenia programowe, baza hotelowa, program zwiedzania itd. Geografia, historia, demografia, atrakcje Wiecznego Miasta.
2. Realizacja wyjazdu (ze względu na pandemię w wersji teoretycznej)
Dzień 1: Organizacja wyjazdu, zakwaterowanie, obsługa turystyczna, zaplanowanie tras zwiedzania, wycieczka: fontanny Rzymu.
Dzień 2: Rzym starożytny - najważniejsze zabytki, Muzea Kapitolińskie
Dzień 3: Cztery bazylik większe. Watykan. Muzea Watykańskie
Dzień 4: Place Rzymu. Wizyta na Uniwersytecie Gregoriańskim. Czas wolny w Rzymie - studenci samodzielnie planują dla siebie wspólne popołudnie.
Dzień 5: Powrót do Polski.
3. Sprawozdania końcowe:
Wykonanie prezentacji, próba napisania sprawozdania do mediów społecznościowych.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Realizowany w sali
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
W 1. Absolwent w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów zna i rozumie światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe z teologii (TKŚ_W01, P8S_WG);
W 2. Zna i rozumie główne trendy rozwojowe istotne dla teologii (TKŚ_W02, P6S_WG).
Umiejętności:
U 1. Absolwent umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własnym rozwojem osobowym i karierą zawodową (TKŚ_U05, P7S_UW);
U 2. Posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk humanistycznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych (TKŚ_U06, P7S_UW);
U 3. Potrafi integrować wiedzę z różnych subdyscyplin teologii, odnajdywać powiązania pomiędzy poszczególnymi elementami chrześcijańskiego dziedzictwa doktrynalnego (TKŚ_U07, P6S_UW).
Kompetencje społeczne:
K 1. Absolwent potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (TKŚ_K03, P6S_KR);
K 2. Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki swojej działalności TKŚ_K04, P7S_KK, P6S_KO);
K 3. Ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów (TKŚ_K05, P7S_KO).
Wiedza:
W. 1. Absolwent nie rozumie dorobku i dziedzictwa przeszłości
W 2. Nie zna i nie rozumie, jakie trendy rozwojowe cechują teologię.
Umiejętności:
U 1. Absolwent nie potrafi samodzielnie chłonąć wiedzy;
U 2. Nie potrafi integrować wiedzy z różnych subdyscyplin.
Ocena dostateczna:
Wiedza:
W. 1. Absolwent słabo rozumie dorobek i dziedzictwo przeszłości
W 2. Zna i rozumie, jakie trendy rozwojowe cechują teologię.
Umiejętności:
U 1. Absolwent potrafi samodzielnie chłonąć wiedzę i z niej korzystać;
U 2. Potrafi integrować wiedzę z różnych subdyscyplin.
Kompetencje społeczne:
K 1. Absolwent potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role;
K 2. Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania.
Ocena dobra:
Wiedza:
W. 1. Absolwent dobrze rozumie dorobek i dziedzictwo przeszłości
W 2. Zna i rozumie, jakie trendy rozwojowe cechują teologię.
Umiejętności:
U 1. Absolwent potrafi samodzielnie chłonąć wiedzę i z niej korzystać;
U 2. Posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk humanistycznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych.
Kompetencje społeczne:
K 1. Absolwent potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role;
K 2. Potrafi dobrze i owocnie określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Ocena bardzo dobra:
Wiedza:
W 1. Absolwent bardzo dobrze zna i rozumie światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe z teologii
W 2. bardzo dobrze zna i rozumie główne trendy rozwojowe istotne dla teologii.
Umiejętności:
U 1. Absolwent potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własnym rozwojem osobowym i karierą zawodową;
U 2. Posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk humanistycznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych. Chętnie przejmuje rolę prowadzącego;
U 3. Potrafi bardzo dobrze integrować wiedzę z różnych subdyscyplin teologii, odnajdywać powiązania pomiędzy poszczególnymi elementami chrześcijańskiego dziedzictwa doktrynalnego.
Kompetencje społeczne:
K 1. Absolwent bardzo dobrze potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role;
K 2. Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki swojej działalności;
K 3. Ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów, stosując owe wytyczne w swoich działaniach.
Kryteria oceniania
1. Czynny udział w wyjeździe do Rzymu.
2. Weryfikacja przygotowanych planów oprowadzania po Wiecznym Mieście.
3. Wspólna dyskusja i wymiana doświadczeń.
4. Ocena sprawozdań końcowych i wystawienie ocen.
Praktyki zawodowe
Wyjazd studyjny, trwający 6 dni (zaliczenie w tym czasie 45 godzin).
Literatura
Watykan: sztuka, architektura i ceremoniał, Kielce 2018.
Brandenburg H., Bazylika Świętego Piotra: historia monumentu, Kielce 2018.
Fabiani B., Rzym: wędrówki z historią w tle, Warszawa 2018.
Kąder W., Roma Sacra - Święty Rzym: przewodnik, Kraków 2017.
Parla K., Spacerem po Rzymie, Kraków 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: