W trosce o godność człowieka starego 5.FAK.115
Zapoznanie się z (1) rozumieniem starości i miejsca człowieka starego w społeczeństwie; (2) oryginalnością religijnej perspektywy badawczej starości; (3). wypracowanie sprawności wykorzystania perspektywy religijnej w aktualnych dyskusjach dotyczących problematyki godności człowieka starego.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Formy zaliczenia:
ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie dwóch wagowych (ocen cząstkowych otrzymywanych) w trakcie trwania semestru
Kryteria oceniania:
1. Aktywny udział w zajęciach – 50%
2. Do wyboru: (a) przygotowanie pracy zaliczeniowej albo (b) zaliczenie wybranej lektury albo (c) zaliczenie ustne przedstawionych treści na podstawie wybranych tez – 50%
Literatura
P. JĘDRZEJEWSKI, Judaizm bez tajemnic, Kraków 2009; JAN PAWEŁ II, O szacunku dla ludzi w podeszłym wieku (1998), TENŻE, Do moich Braci i Sióstr – ludzi w podeszłym wieku, (1999); Z. ZDYBICKA, Czym jest i dlaczego istnieje religia, w: H. ZIMOŃ (red.), Religia w świecie współczesnym. Zarys problematyki religiologicznej, Lublin 2000, s. 53-62; J.H. SCHOEPS (red.), Nowy Leksykon Judaistyczny, Warszawa 2007; J-P DUBOIS-DUMÉE, Starzeć się pięknie, tł. Beata Stefaniak, Poznań 2004; B. Janowski (red.), Der Mensch im alten Israel. Neue Forschungen zur alttestamentlichen Anthropologie, Freiburg im Br. 2009; S. ROGALA (red.), Starość i jej konsekwencje społeczno-rodzinne, Opole 2010; W. PAŁUBICKi, Małżeństwo i rodzina w dawnym judaizmie i starożytnym chrześcijaństwie, Gdańsk 1995; P. MORCINIEC, Starzeć się z godnością: od doświadczenia straty do owocowania, „Polonia Sacra” 38(2015), nr 1, s. 49-69; P. PODESZWA, W. SZCZERBIŃSKI, Co warto wiedzieć o judaizmie, tłum. Szymon Nowak, Poznań 2018; .
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: