Seminarium naukowe z egzegezy ksiąg Starego i Nowego Testamentu 5.SEM.01
1. Zapoznanie studentów z metodologią pisania pracy magisterskiej.
2. Zaznajomienie studentów z metodami badań stosowanymi w biblistyce.
3. Prezentowanie przez studentów poszczególnych etapów swoich badań, postępów w pisaniu pracy oraz aktualnie opracowywanych zagadnień.
4. Dyskusja na tematy poruszane przez studentów w swoich pracach magisterskich.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
W1. Student ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu teologii biblijnej Starego i Nowego Testamentu - TMA_W05; P7S_WG
W2. Student orientuje się w terminologii stosowanej w biblistyce oraz zna podstawowe pojęcia w języku greckim i hebrajskim - TMA_W03; P7S_WG
W3. Student ma pogłębioną znajomość współczesnego nauczania Kościoła katolickiego na temat Słowa Bożego, jego znaczenia i interpretacji - TMA_W11; P7S_WG
W4. Student ma pogłębioną wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych w zakresie teologii biblijnej - TMA_W13; P7S_WG/K
W5. Student ma gruntowną znajomość zasad interpretacji tekstu biblijnego - TMA_W15; P7S_WG
UMIEJĘTNOŚCI:
U1. Student potrafi samodzielnie odszukać w Piśmie Świętym badany tekst, przeanalizować go i sformułować wnioski - TMA_U01; P7S_UW
U2. Student posiada umiejętność uwzględniania w swoich badaniach źródeł w języku greckim i hebrajskim - TMA_U19; P7S_UU
U3. Student umie samodzielnie zdobywać i poszerzać wiedzę biblijną oraz umiejętności badawcze - TMA_U05; P7S_UW
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
K1. Student żywo interesuje się dokonaniami, ośrodkami i szkołami badawczymi w zakresie teologii biblijnej - TMA_K08; P7S_KR
K2. Student rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się przez całe życie - TMA_K02; P7S_KR
Kryteria oceniania
A. Warunki zaliczenia:
- obecność na zajęciach;
- prowadzenie badań naukowych związanych z pisaniem pracy magisterskiej;
- prezentacja wyników badań i postępów redakcyjnych.
B. Kryteria oceniania:
- ocena niedostateczna
WIEDZA:
W1. Student nie ma żadnej wiedzy z zakresu teologii biblijnej Starego i Nowego Testamentu.
W2. Student nie orientuje się w terminologii stosowanej w biblistyce oraz nie zna podstawowych pojęć w języku greckim i hebrajskim.
W3. Student nie zna współczesnego nauczania Kościoła katolickiego na temat Słowa Bożego, jego znaczenia i interpretacji.
W4. Student nie posiada wiedzy o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych w zakresie teologii biblijnej.
W5. Student nie odznacza się nawet podstawową znajomością zasad interpretacji tekstu biblijnego.
UMIEJĘTNOŚCI:
U1. Student nie potrafi samodzielnie odszukać w Piśmie Świętym tekstów omawianych perykop, przeanalizować ich i sformułować wniosków.
U2. Student nie posiada umiejętności uwzględniania w swoich badaniach źródeł w języku greckim i hebrajskim.
U3. Student nie umie samodzielnie zdobywać i poszerzać wiedzy biblijnej oraz umiejętności badawczych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
K1. Student nie interesuje się dokonaniami, ośrodkami i szkołami badawczymi w zakresie teologii biblijnej.
K2. Student nie rozumie potrzeby intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się przez całe życie.
- ocena dostateczna
WIEDZA:
W1. Student dysponuje podstawową wiedzą z zakresu teologii biblijnej Starego i Nowego Testamentu.
W2. Student minimalnie orientuje się w terminologii stosowanej w biblistyce oraz zna tylko kilka pojęć w języku greckim i hebrajskim.
W3. Student posiada nieznaczną znajomość współczesnego nauczania Kościoła katolickiego na temat Słowa Bożego, jego znaczenia i interpretacji.
W4. Student ma znikomą wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych w zakresie teologii biblijnej.
W5. Student ma podstawową znajomość zasad interpretacji tekstu biblijnego.
UMIEJĘTNOŚCI:
U1. Student potrafi samodzielnie odszukać w Piśmie Świętym teksty omawianych perykop, jednak nie potrafi ich przeanalizować i sformułować wniosków.
U2. Student posiada umiejętność uwzględniania w swoich badaniach pojedynczych słów w języku greckim i hebrajskim.
U3. Student umie samodzielnie zdobywać wiedzę biblijną.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
K1. Student interesuje się tylko niektórymi dokonaniami, ośrodkami i szkołami badawczymi w zakresie teologii biblijnej.
K2. Student rozumie potrzebę religijno-duchowego formowania się przez całe życie.
- ocena dobra
WIEDZA:
W1. Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu teologii biblijnej Starego i Nowego Testamentu.
W2. Student średnio orientuje się w terminologii stosowanej w biblistyce oraz zna tylko najważniejsze pojęcia w języku greckim i hebrajskim.
W3. Student ma znajomość współczesnego nauczania Kościoła katolickiego na temat Słowa Bożego, jego znaczenia i interpretacji.
W4. Student ma wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych w zakresie teologii biblijnej.
W5. Student ma znajomość zasad interpretacji tekstu biblijnego.
UMIEJĘTNOŚCI:
U1. Student potrafi samodzielnie odszukać w Piśmie Świętym teksty omawianych perykop i dokonać ich podstawowej analizy.
U2. Student posiada umiejętność uwzględniania w swoich badaniach pojedynczych zwrotów i zdań w języku greckim i hebrajskim.
U3. Student umie samodzielnie zdobywać i poszerzać wiedzę biblijną.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
K1. Student interesuje się dokonaniami, ośrodkami i szkołami badawczymi w zakresie teologii biblijnej.
K2. Student rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się.
- ocena bardzo dobra
WIEDZA:
W1. Student ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu teologii biblijnej Starego i Nowego Testamentu.
W2. Student orientuje się w terminologii stosowanej w biblistyce oraz zna podstawowe pojęcia w języku greckim i hebrajskim.
W3. Student ma pogłębioną znajomość współczesnego nauczania Kościoła katolickiego na temat Słowa Bożego, jego znaczenia i interpretacji.
W4. Student ma pogłębioną wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych w zakresie teologii biblijnej.
W5. Student ma gruntowną znajomość zasad interpretacji tekstu biblijnego.
UMIEJĘTNOŚCI:
U1. Student potrafi samodzielnie odszukać w Piśmie Świętym teksty omawianych perykop, przeanalizować je i sformułować wnioski.
U2. Student posiada umiejętność swobodnego uwzględniania w swoich badaniach źródeł w języku greckim i hebrajskim.
U3. Student umie samodzielnie zdobywać i poszerzać wiedzę biblijną oraz umiejętności badawcze.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
K1. Student żywo interesuje się dokonaniami, ośrodkami i szkołami badawczymi w zakresie teologii biblijnej.
K2. Student rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się przez całe życie.
Literatura
1. S. BAZYLIŃSKI, Wprowadzenie do studium Pisma Świętego (Materiały pomocnicze do wykładów z biblistyki 9; Lublin 2010).
2. S. GRZECHOWIAK, Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych (Gniezno 1995).
3. H. SEWERYNIAK, Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych z teologii (Płock 1997).
4. S. SZYMIK, Współczesne modele egzegezy biblijnej (Lublin 2013).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: