Seminarium naukowe z religiologii i misjologii 5.SEM.05
1. Na podstawie ogólnej metodologia przygotowania prac dyplomowych student zapoznaje się z metodami badań stosowanymi w religiologii i misjologii.
2. Relacjonowanie przez studentów postępów w badaniach i przedstawianie aktualnie opracowywanych zagadnień.
3. Dyskusje związane z tematami podejmowanymi przez studentów w pracach dyplomowych.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
W1. Student posiada usystematyzowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie nauk religiologicznych - ich natury oraz formalnych kompetencji
w orzekaniu o religii, jej istocie, naturze i genezie - TMA_W012; P7S_WG
W2. Student zna pojęcia, cele i zadania misjologii oraz dokumenty i nauczanie Kościoła katolickiego na temat misji - TMA_W01; P7S_WG.
UMIEJĘTNOŚCI
U1. Student posiada umiejętności badawcze obejmujące analizę literatury teologicznej, poglądy różnych szkół i koncepcji teologicznych oraz potrafi opracować i zaprezentować wyniki badań w zakresie religiologii i misjologii - TMA_U02; P7S_UW;
U2. potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację różnych poglądów teologicznych i światopoglądowych celem określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego oraz miejsca w procesie historyczno-kulturowym - TMA_U08; P7S_UW.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE (POSTAWY)
K1. Student identyfikuje i rozstrzyga dylematy doktrynalne i etyczno-moralne związane z życiem indywidualnym i społecznym - TMA_K06; P7S_KK; P7S_KO;
K2. interesuje się współczesnymi dokonaniami w zakresie religiologii, misjologii i historii kultury - TMA_K08; P7S_KR.
Kryteria oceniania
A. Warunki zaliczenia:
• obecność na zajęciach;
• prowadzenie badań naukowych związanych z pisaniem pracy dyplomowej;
• sprawozdanie wyników badań w formie referatu lub prezentacji.
B. Kryteria oceniania:
• ocena niedostateczna
WIEDZA
W1. Student nie posiada wiedzy w zakresie nauk religiologicznych - ich natury oraz formalnych kompetencji w orzekaniu o religii, jej istocie, naturze i genezie;
W2. nie zna podstawowych pojęć, celów i zadań misjologii oraz nie zna dokumentów i nauczania Kościoła katolickiego na temat misji.
UMIEJĘTNOŚCI
U1. Student nie posiada żadnych umiejętności badawczych obejmujących analizę literatury teologicznej, poglądów różnych szkół koncepcji teologicznych oraz nie potrafi opracować i zaprezentować wyników badań z zakresu religiologii misjologii;
U2. nie potrafi przeprowadzić krytycznej analizy i interpretacji poglądów teologicznych i światopoglądowych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE (POSTAWY)
K1. Student nie identyfikuje i nie rozstrzyga żadnych dylematy doktrynalnych i etyczno-moralnych związanych z życiem indywidualnym i społecznym;
K2. nie interesuje się współczesnymi dokonaniami w zakresie religiologii, misjologii i historii kultur.
• ocena dostateczna
W1. Student posiada podstawową wiedzę w zakresie niektórych nauk religiologicznych - ich natury oraz formalnych kompetencji w orzekaniu o religii, jej istocie, naturze i genezie;
W2. zna niektóre pojęcia, cele i zadania misjologii oraz treść niektórych dokumentów Kościoła katolickiego na temat misji.
UMIEJĘTNOŚCI
U1. Student posiada podstawowe umiejętności badawcze obejmujące analizę literatury teologicznej, poglądy niektórych szkół i koncepcji teologicznych;
U2. potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację niektórych poglądów teologicznych i światopoglądowych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE (POSTAWY)
K1. Student identyfikuje i rozstrzyga niektóre dylematy doktrynalne i etyczno-moralne związane z życiem indywidualnym i społecznym;
K2. interesuje się niektórymi dokonaniami w zakresie religiologii i misjologii.
• ocena dobra
WIEDZA
W1. Student posiada usystematyzowaną wiedzę w zakresie nauk religiologicznych - ich natury oraz formalnych kompetencji w orzekaniu o religii, jej istocie, naturze i genezie;
W2. zna pojęcia, cele i zadania misjologii oraz dokumenty i nauczanie Kościoła katolickiego na temat misji.
UMIEJĘTNOŚCI
U1. Student posiada umiejętności badawcze obejmujące analizę literatury teologicznej, poglądy różnych szkół i wybranych koncepcji teologicznych oraz potrafi opracować i zaprezentować wyniki badań w zakresie religiologii i misjologii;
U2. potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację różnych poglądów teologicznych i światopoglądowych celem określenia ich znaczeń oraz oddziaływania społecznego.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE (POSTAWY)
K1. Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy doktrynalne i etyczno-moralne związane z życiem indywidualnym i społecznym;
K2. interesuje się współczesnymi dokonaniami w zakresie religiologii, misjologii i historii kultury.
• ocena bardzo dobra
WIEDZA
W1.Student posiada usystematyzowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie nauk religiologicznych - ich natury oraz formalnych kompetencji w orzekaniu o religii, jej istocie, naturze i genezie;
W2. ma pogłębioną wiedzę dotyczącą pojęć, celów i zadań misjologii oraz dokumentów i nauczania Kościoła katolickiego na temat misji.
UMIEJĘTNOŚCI
U1. Student posiada bardzo dobre umiejętności badawcze obejmujące analizę literatury teologicznej, poglądy różnych szkół i koncepcji teologicznych oraz potrafi opracować i zaprezentować wyniki badań w zakresie religiologii i misjologii;
U2. potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację różnych poglądów teologicznych i światopoglądowych celem określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego oraz miejsca w procesie historyczno-kulturowym.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE (POSTAWY)
K1. Student trafnie identyfikuje i rozstrzyga dylematy doktrynalne i etyczno-moralne związane z życiem indywidualnym i społecznym;
K2. interesuje się współczesnymi dokonaniami w zakresie religiologii, misjologii, historii kultury.
Literatura
LITERATURA:
1. S. Grzechowiak, Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995.
2. H. Seweryniak, Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych z teologii, Płock 1997.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: