Seminarium naukowe z prawa kanonicznego i prawa cywilnego 5.SEM.22
W ramach seminarium student może zajmować się problematyką i przygotować pracę magisterską w zakresie wszystkich zagadnień związanych z prawem kanonicznym oraz prawem polskim, zarówno publicznym, jak i prywatnym.
Rodzaj przedmiotu
seminaria magisterskie
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student:
W1. ma uporządkowaną i pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu prawa kanonicznego i prawa polskiego – TMA_W09; P7S_WG;
W2. ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach prawa kanonicznego i prawa polskiego z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami społecznymi, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych – TMA_W12_P7S_WG;
UMIEJĘTNOŚCI
Student:
U1. potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy prawniczej – TMA_U01; P7S_UW;
U2. posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk społecznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych – TMA_U06; P7S_UW;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student:
K1 ma krytyczną świadomość poziomu własnej dojrzałości osobowej, nabytej wiedzy i umiejętności – TMA_K01; P7S_KK;
K2. ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów – TMA_K05; P7S_KO.
Kryteria oceniania
A. Egzamin ustny.
B. Kryteria oceniania
• ocenia niedostateczna:
Student:
W1. nie ma uporządkowanej i pogłębionej, prowadzącej do specjalizacji, szczegółowej wiedzy z zakresu prawa kanonicznego i prawa polskiego;
W2. nie ma pogłębionej wiedzę o powiązaniach prawa kanonicznego i prawa polskiego z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami społecznymi, pozwalającej na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych;
UMIEJĘTNOŚCI
Student:
U1. nie potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacji z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytycznych sądów z wykorzystaniem wiedzy prawniczej;
U2. nie posiada umiejętności integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk społecznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student:
K.1 nie ma krytycznej świadomości poziomu własnej dojrzałości osobowej, nabytej wiedzy i umiejętności;
K2. nie ma świadomości złożoności rzeczywistości i nie rozumie potrzeby interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów.
• ocena dostateczna:
WIEDZA
Student:
W1. ma w części uporządkowaną i pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu prawa kanonicznego i prawa polskiego;
W2. ma w niewielkim stopniu pogłębioną wiedzę o powiązaniach prawa kanonicznego i prawa polskiego z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami społecznymi, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych;
UMIEJĘTNOŚCI
Student:
U1. w ograniczonym zakresie potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy prawniczej;
U2. posiada w niewielkim stopniu umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk społecznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student:
K.1 ma niewielką krytyczną świadomość poziomu własnej dojrzałości osobowej, nabytej wiedzy i umiejętności;
K2. ma świadomość złożoności rzeczywistości, ale tylko w nieznacznym stopniu rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów.
• ocena dobra:
WIEDZA
Student:
W1. ma w wystarczającym stopniu uporządkowaną i pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu prawa kanonicznego i prawa polskiego;
W2. ma w zakresie większości zagadnień pogłębioną wiedzę o powiązaniach prawa kanonicznego i prawa polskiego z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami społecznymi, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych;
UMIEJĘTNOŚCI
Student:
U1. potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy prawniczej;
U2. posiada wystarczającą umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk społecznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student:
K.1 ma krytyczną świadomość poziomu własnej dojrzałości osobowej, nabytej wiedzy i umiejętności;
K2. ma wystarczającą świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów.
• ocena bardzo dobra:
WIEDZA
Student:
W1. ma uporządkowaną i pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu prawa kanonicznego i prawa polskiego;
W2. ma w znacznym stopniu pogłębioną wiedzę o powiązaniach prawa kanonicznego i prawa polskiego z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami społecznymi, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych;
UMIEJĘTNOŚCI
Student:
U1. potrafi bardzo dobrze samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy prawniczej;
U2. posiada znaczną umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk społecznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student:
K.1 ma krytyczną świadomość poziomu własnej dojrzałości osobowej, nabytej wiedzy i umiejętności;
K2. ma bardzo dobrą świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów.
Literatura
1. Codex Iuris Canonici auctoritate Ioannis Pauli PP. II promulgatus, (25.01.1983), AAS 75 (1983), pars II, s. 1-317; tekst polski w: Kodeks Prawa Kanonicznego, przekład polski zatwierdzony przez Konferencję Episkopatu, Poznań 1984;
2. T. Pawluk, Prawo kanoniczne według Kodeksu Jana Pawła II. Zagadnienia wstępne i normy ogólne, t. I, Olsztyn 2010;
3. T. Pawluk, Prawo kanoniczne według Kodeksu Jana Pawła II. Lud Boży jego nauczanie i uświęcanie, t. II, Olsztyn 2010;
4. T. Pawluk, Prawo kanoniczne według Kodeksu Jana Pawła II. Prawo małżeńskie, t. III, Olsztyn 2010;
5. Ustawa z 23.4.1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 459 ze zm.).
6. Ustawa z 6.6.1997 r. - Kodeks karny (t.j. Dz. U. z 2018 poz. 1600).
7. Ustawa z 14.6.1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.).
8. Z. Radwański, A. Olejniczak, Prawo cywilne - część ogólna, Warszawa 2017.
9. H. Witczak, A. Kawałko, Zobowiązania, Warszawa 2015.
10. R. A. Stefański, Kodeks karny. Komentarz, Warszawa 2018.
11. R. Kędziora, Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Warszawa 2017.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: