Techniki prezentacji danych biologicznych 6.1-TPDB
A. Problematyka wykładów: Formy prezentacji wyników naukowych: publikacje, streszczenia konferencyjne, referaty, postery. Cel publikacji naukowych. Struktura tekstu naukowego. Styl pisania tekstów naukowych. Prezentacja wyników analiz statystycznych. Cytowanie piśmiennictwa; wykorzystanie baz publikacji naukowych oraz programów do katalogowania artykułów. Proces składania i recenzowania publikacji oraz odpowiadania recenzentom; korekta tekstu. Problemy etyczne; plagiaty i autoplagiaty, współautorstwo publikacji.
B: Problematyka zajęć konwersatoryjnych: Prezentacja wyników badań naukowych: wykresy, tabele, grafiki, wyniki testów statystycznych. Plakat naukowy/poster. Przygotowanie abstraktu oraz słów kluczowych. Wykorzystanie sprzętu w trakcie wykładów (rzutnik multimedialny, tablica).
Literatura uzupełniająca
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
zna zasady przygotowywania publikacji, posteru, w tym tworzenia tabel i wykresów oraz wystąpień z prezentacją multimedialną
K_W14_wykorzystuje metody statystyczne do prezentacji uzyskanych wyników badań empirycznych_ P7S_WG
Umiejętności
K_U05_potrafi poprawnie przygotować tabele z danymi, poprawnie opisać wykres wraz z zaznaczeniem na nich wyników testów statystycznych_ P7S_UW
K_U09_ wybiera i stosuje odpowiednie metody w celu prezentacji wyników badań, przygotowuje tabele i ryciny odpowiednie do wykorzystania w publikacjach naukowych, potrafi poprawnie przygotować prezentację multimedialną oraz plakat _ P7S_UW
Kompetencje społeczne (postawy)
K_K02_akceptuje znaczenie prezentowania w formie graficznej wyników badań naukowych; konsekwentnie stosuje i upowszechnia zasady poprawnego i jednoznacznego przedstawiania danych empirycznych_ P7S_KK
Kryteria oceniania
W: uzyskanie ze sprawdzianu zaliczeniowego minimum połowy punktów możliwych do zdobycia
K: ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie oceny za wykonanie pracy zadanej oraz aktywności na zajęciach
Literatura
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć:
A.1. wykorzystywana podczas zajęć
Knisely K. 2013. A student handbook for writing in biology. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, Massachusetts, USA.
Swires-Hennessy E. 2014. Presenting data: how to communicate your message effectively. Wiley, West Sussex.
Weiner J., Weiner J.(3) 2018: Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. 240 str.
artykuły z czasopism naukowych i popularnonaukowych
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
Weiner J., Weiner J.(3) 2018: Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. 240 str.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: