Seminarium dyplomowe 6.15.BTI-SD
Rola zajęć seminaryjnych, w tym rola promotora i dyplomanta w tworzeniu pracy. Precyzowanie obszaru zainteresowań dyplomantów. Układ pracy dyplomowej. Konstrukcja poszczególnych rozdziałów i ich rola w całości pracy. Sposoby zbierania materiałów źródłowych . Znaczenie analizy i syntezy w postępowaniu badawczym. Rola wnioskowania w pracy badawczej.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
zna zasady tworzenia pracy dyplomowej i zasady prawa autorskiego (rozumie pojęcie plagiatu, działania systemów antyplagiatowych)
opisuje i wyjaśnia problemy z zakresu nauk przyrodniczych
jest świadom kosztochłonności badań w naukach eksperymentalnych i zna podstawowe mechanizmy ich finansowania.
Umiejętności:
prezentuje i dyskutuje najnowsze osiągnięcia z zakresu biotechnologii w tym przegląd literatury własnej pracy inżynierskiej, potrafi dokonać m.in. krytycznej analizy sposobu funkcjonowania wybranego rozwiązania technicznego stosowanego w biotechnologii
wyszukuje i interpretuje literaturę naukową, w tym w języku obcym, w kontekście przygotowywanej pracy inżynierskiej
wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy z zakresu biotechnologii oraz nauk pokrewnych, określając kierunek rozwoju zawodowego
Kompetencje:
jest odpowiedzialny i przestrzega zasad bioetyki podczas uzyskiwania rzetelnych danych empirycznych i literaturowych, dostrzega relacje pomiędzy ekologicznymi, ekonomicznymi, społecznymi, a także innymi pozatechnicznymi aspektami i skutkami działalności biotechnologii inżynierskiej
korzysta z zalecanych pozycji literaturowych
Kryteria oceniania
Umiejętność przygotowania i klarownego przedstawienia referatu naukowego na wybrany temat, w tym referatu z przeglądu literatury własnej pracy inżynierskiej, w postaci prezentacji multimedialnej. Ocena wartości merytorycznej i technicznej referatu, zdolności do syntezy informacji oraz właściwego doboru literatury przedmiotu, w tym anglojęzycznej (próg zaliczeniowy 100%; 80%, oceny końcowej stanowi wartość merytoryczna (w tym dobór literatury, synteza informacji), 20% sposób prezentacji i jej techniczna strona.
Literatura
Kozłowski R., dyplomowych Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i Internetu, Warszawa 2009
Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych : przewodnik praktyczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: