Ekobudownictwo I 6.19-EBUD1
Zapoznanie studentów z wiadomościami na temat: fizyki materiałów budowlanych i mechaniki gruntów. Zapoznanie studentów z wiadomościami na temat podstawowych elementów konstrukcyjnych budynku: fundamenty, ściany i słupy, stropy, stropodachy i dachy, schody. Zapoznanie studentów z wiadomościami na temat statyki i stateczność konstrukcji; wpływu czynników środowiskowych na trwałość budowli. Zapoznanie studentów z wiadomościami na temat: konstrukcji budynków wielokondygnacyjnych – budynki ze ścianami nośnymi i szkieletowe, konstrukcje specjalne budynków wysokich; elementami konstrukcji budynków typu halowego; Zapoznanie z zasadami konstrukcji pokryć dachowych o dużych rozpiętościach; ciągów komunikacyjnych w budynkach. Zapoznanie z zasadami doboru: materiałów konstrukcyjnych dla przegród wielowarstwowych; izolacje termicznych i wilgotnościowych w budynkach. Samodzielne wykonanie przez studenta projektu elementu konstrukcyjnego budynku wraz z jego izolacją. Wykształcenie umiejętności praktycznego odczytywania informacji z dokumentacji technicznej oraz rysunków technicznych budowlanych. OBCIĄŻENIE PRACĄ STUDENTA: Przygotowanie do zajęć seminaryjnych - 30 godzin, Przygotowanie się do kolokwium zaliczeniowego - 15 godzin, Udział w konsultacjach - 10 godzin
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA: posiada wiedzę dotyczącą fizyki materiałów budowlanych i mechaniki gruntów; posiada wiedzę dotyczącą podstawowych elementów konstrukcyjnych budynku: fundamenty, ściany i słupy, stropy, stropodachy i dachy; posiada wiedzę dotyczącą konstrukcji budowli, statyki i stateczność konstrukcji; wpływu czynników środowiskowych na trwałość budowli.
UMIEJĘTNOŚCI: posiada umiejętność definiowania konstrukcji budynków wielokondygnacyjnych – budynki ze ścianami nośnymi i szkieletowe, konstrukcje specjalne budynków wysokich; elementami konstrukcji budynków typu halowego; posiada umiejętność definiowania konstrukcji pokryć dachowych o dużych rozpiętościach; ciągów komunikacyjnych w budynkach; składów na materiały sypkie: bunkry i silosy; zbiorników na wodę, paliwa płynne i gazy; posiada umiejętność: definiowania oraz doboru materiałów do wykonania podstawowych elementów konstrukcyjnych budynku; posiada umiejętność doboru materiałów izolacyjnych dla różnych elementów konstrukcyjnych budynków.
KOMPETENCJE PERSONALNE I SPOŁECZNE: posiada umiejętność pracy indywidualnej oraz w zespole. Wykazuje się umiejętnością wykorzystania przepisów budowlanych oraz Polskich Normach; stosuje opanowane wiadomości i umiejętności inżynierskie w sytuacjach opartych na prostych analogiach oraz w sytuacjach problemowych, kojarząc poznane fakty i stawiając hipotezy oraz formułując własne argumenty przemawiające za ich słusznością; uaktualnia samodzielnie swoją wiedzę i umiejętności kognitywne oraz zawodowe zachowując krytyczną postawę i skłonność do weryfikowania pozyskiwanych informacji.
Kryteria oceniania
NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE:
1. wykład z prezentacją multimedialną
2. zajęcia na odległość z wykorzystaniem platformy e-learningowej Moodle
3. projekt: pracownia komputerowa wyposażona w arkusze kalkulacyjne MS Excel
SPOSOBY OCENY:
F1. Wykład – czynny udział w zajęciach wykładowych
F2. Seminarium – czynny udział w zajęciach seminaryjnych, przygotowanie zadania projektowego
F3. Kompetencje personalne i społeczne – ocena pozytywna lub negatywna
P1. Wykład – kolokwium pisemne z materiału wykładów
P2. Seminarium – zaliczenie na ocenę zadania projektowego
Literatura
1. Budownictwo ogólne. T.1. Materiały i wyroby budowlane. Wyd. Arkady, 2007.
2. Budownictwo ogólne. T.2, Fizyka budowli. Wyd. Arkady, 2007.
3. Budownictwo ogólne. T.3. Elementy budynków, podstawy projektowania. Wyd. Arkady, 2009
4. Budownictwo ogólne. T.4, Konstrukcje budynków. Wyd. Arkady, 2009.
5. Begemann W. i in. Inżynieria ekologiczna w budownictwie wodnym i ziemnym. Arkady, 2005
6. Ustawa Prawo budowlane
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: