Kurs w języku obcym nowożytnym 7-S5-10-07
Treści kształcenia:
1. Stany skupienia materii, właściwości substancji, substancje czyste (pierwiastki i związki chemiczne) oraz mieszaniny
2. Struktura atomów i cząsteczek, układ okresowy pierwiastków
3. Wiązania chemiczne, reakcje chemiczne i równania reakcji
4. Podstawowe związki nieorganiczne i ich nazewnictwo: kwasy, zasady, sole, pH
5. Podstawy chemii organicznej – grupy związków organicznych i ich właściwości
6. Podstawy biochemii I: węglowodany i tłuszcze
7. Podstawy biochemii II: enzymy i kwasy nukleinowe
8. Sprzęt laboratoryjny i podstawy pracy w laboratorium, zasady BHP, szkło, aparatura
9. Komórki: roślinne i zwierzęce, prokariotyczne i eukariotyczne
10. Mechanizmy działania leków
11. Formy stosowania i dawkowanie leków.
12. Recepta
13. Farmaceuci
14. Test
15. Prezentacje studenckie
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Rodzaj przedmiotu
języki obce
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Zna podstawowe słownictwo z zakresu nauk przyrodniczych i farmacji - nazywa pierwiastki i związki chemiczne, elementy budowy atomu, struktury materii, elementy budowy komórki, formy leków, mechanizmy działania leków. (E.U32)
2. Zna nazwy elementów wyposażenia laboratoriów, sprzętu i aparatury laboratoryjnej, słownictwo związane z prowadzeniem doświadczeń laboratoryjnych i bezpieczeństwa w laboratorium. (E.U32)
3. Zna podstawowe słownictwo związane z pracą farmaceuty – strukturą recepty, działaniem apteki. (E.U32)
4. Zna specjalistyczne słownictwo z zakresu wybranego działu nauk przyrodniczych i farmacji, np. związanego z tematyką pracy dyplomowej i zakresem swoich zainteresowań. (E.U32, F.U3)
Umiejętności
1. Korzysta z anglojęzycznych podręczników akademickich, czyta ze zrozumieniem anglojęzyczną literaturę naukową. (F.U3)
2. Opisuje przebieg doświadczenia laboratoryjnego, jego wyniki, formułuje wnioski, opisuje zjawiska i procesy przyrodnicze w języku angielskim. (E.U32)
3. Swobodnie wypowiada się na tematy z zakresu nauk przyrodniczych i farmacji w języku angielskim. (E.U32)
4. Korzysta z internetowych źródeł informacji o związkach chemicznych, w tym lekach, w języku angielskim. (C.U34, E.U25)
5. Posługuje się oprogramowaniem do przygotowania prezentacji multimedialnej (np. Microsoft PowerPoint). (B.U12)
Postawy
1. Ma świadomość powszechności stosowania języka angielskiego w literaturze fachowej z zakresu nauk przyrodniczych. (1.3.3)
2. Jest otwarty na źródła informacji fachowej w języku angielskim, chętnie korzysta z tych źródeł. (1.3.7)
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną
Formy zaliczenia: jedno kolokwium (4/5 oceny) i jedna prezentacja ustna (1/5 oceny)
Podstawowe kryteria: uzyskanie co najmniej połowy maksymalnej liczby punktów z kolokwium i prezentacji ustnej
Literatura
1. I. Baszyńska, J. Idźkowska, J. Kopańska-Macur, English in the Natural Sciences, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn, 2002
2. A. W. Kierczak, English for pharmacists, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa, 2019
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: