Wychowanie fizyczne - Edukacja prozdrowotna 8-WF-EPZ
1. Zapoznanie się ze specyfiką przedmiotu. BHP na zajęciach. Zasady zaliczenia przedmiotu.
2. Sport i rekreacja ruchowa u osób z problemami układu krążenia.
3. Sport i rekreacja ruchowa u osób z problemami układu oddechowego.
4. Sport i rekreacja ruchowa u osób z problemami układ ruchu.
5. Sport i rekreacja u osób otyłych.
6. Sport i rekreacja u osób po wypadkach.
7. Odżywianie i ich wpływ u osób uprawiających sport.
8. Gry i zabawy planszowe.
9. Gry i zabawy planszowe.
10. Marsz i jago zbawienny wpływ na organizm.
11. Spacer po wyspie Bolko.
12. Ćwiczenia na świeżym powietrzu.
13. Czy można uprawiać sport przy niepełnosprawności?
14. Gry planszowe.
15. Zaliczenie przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1Student po zakończeniu zajęć będzie umiał odpowiedzieć sobie na pytanie: jaką dyscyplinę sportu lub rodzaj rekreacji ruchowej będzie mógł uprawiać w zależności od potrzeb psychoruchowych. Gdzie szukać fachowej pomocy i wsparcia. Będzie wiedział, że pomimo niepełnosprawności warto uczestniczyć w życiu sportowym. Będzie umiał odnalazć się w środowisku osób o różnej niepełnosprawności i współdziałać w grupie. Nawiąże nowe znajomości.
Kryteria oceniania
obecność na zajęciach lub prezentacja z tematu proponowanego przez prowadzącego
Literatura
Teoria I praktyka sportu niepełnosprawnych" A. Kosmol
Zespołowe gry sportowe dla osób niepełnosprawnych. Osoby z dysfunkcja narzadu ruchu, niepełnosprawności intelektualnie, nieiwdzace I słabo widzace" B. Molik
Przestrzeń sportu, rekreacjii turystyki bez barrier" A. Pawlikowska - Piechotka
Wobec niepełnosprawności" J. Kirenko, M. Korczyński
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: